۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۸۸۹۰۶
زاکانی:

مذاکره بهانه‌جویی را از غرب و آمریکا‌ می‌گیرد/ رابطه با آمریکا حلّال مشکلات کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ایران در مذاکرات هسته ای خود با کشورهای گروه 1+5 به دنبال پاسخ به تمامی بهانه های کشورهای غربی است.
راهپيمايي 13 آبان در بجنورد عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،، علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح دوشنبه 13 آبان در جمع هزاران نفر از تظاهرکنندگان بجنورد؛ مرکز استان خراسان شمالی، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 افزود: هدف ایران از مذاکرات هسته ای با کشورهای گروه 1+5 راستی آزمایی غرب است و ما در این مذاکرات به دنبال آن هستیم که ثابت شود آمریکا و هم پیمانان این کشور در تعامل با نظام جمهوری اسلامی، مسیر ناصواب سال های گذشته خود را تکرار می کنند یا می خواهند مسیرهای جدیدی را آغاز کنند.

 

وی با تأکید بر این که در مذاکرات هسته ای، اهداف آمریکا و هم پیمانان این کشور، با هدف های نظام جمهوری اسلامی تفاوت بنیادین دارد، اظهار داشت: آمریکا در این مذاکرات اهداف استکباری و نادرست دارد در حالی که هدف نظام جمهوری اسلامی، احقاق حقوق مسلم خود مبنی بر استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای است.

 

زاکانی اضافه کرد: این مذاکرات ثابت می کند که چه میزان از ادعاهای غرب در رابطه با حفظ حقوق مردم دنیا درست است و آیا آنها حق مسلم مردم ایران را به رسمیت خواهند شناخت.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پافشاری ایران برای استفاده از فناوری هسته ای در حالی صورت می گیرد که نظام جمهوری اسلامی بارها مبنا و اساس حرکتی خود در زمینه فناوری هسته ای را اعلام و اظهار کرده که تنها در جهت استفاده صلح آمیز از این فناوری حرکت می کند.

 

وی تصریح کرد: استفاده نامشروع از فناوری هسته ای از نظر اعتقادی و مبنایی با نظام جمهوری اسلامی منافات دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تأکید کرده اند.

 

زاکانی عنوان کرد: در حالی که تمامی فعالیت های هسته ای ایران در معرض دید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد؛ باز هم کشورهای غربی بهانه جویی می کنند و هر روز می خواهند با بهانه ای جدید، روند استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای در کشور را با مشکل روبرو کنند.

 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ایران در مذاکرات هسته ای خود با کشورهای گروه 1+5 به دنبال پاسخ به تمامی بهانه های کشورهای غربی است.

 

وی اظهار داشت: با پاسخ دادن به تک تک بهانه های کشورهای غربی در زمینه فناوری هسته ای ایران، ذات کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا بار دیگر مشخص می شود و به همگان ثابت خواهد شد که غرب در اقدامات خود تا چه اندازه صداقت دارد.

 

زاکانی گفت: با مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای، آن دسته از افراد ساده لوح داخل کشور که رفع مشکلات موجود را تنها در گرو رابطه با آمریکا می دانند به این نکته واقف می شوند که برای گذر از مشکلات موجود در کشور، هیچ راهی به جز تقویت نیروهای داخلی و توان بومی وجود ندارد.

 

این فعال سیاسی با تأکید بر این که رابطه با آمریکا حلال مشکلات کشور نیست، افزود: مذاکرات هسته ای ایران با قدرت و عزت انجام می شود اما نباید برای رفع مشکلات داخلی تنها منتظر این مذاکرات بود./9314/پ202/ج

 

ارسال نظرات