۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۲۲۴

سفارتخانه های آمریکایی مراکز جاسوسی هستند

خبرگزاری رسا ـ آمریکا در ۸۰ نقطه مختلف جهان دستگاه‌هایی برای جاسوسی در اختیار دارد.
مراکز جاسوسي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از ارائه جزئیات جاسوسی سرویس های جاسوسی آمریکا از مکالمات خانوم مرکل خبر داد.


بر اساس اسناد منتشر شده، آنگلا مرکل از سال 2002 در فهرست اهداف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است.


لازم است بدانید، آمریکا حتی پیش از اینکه مرکل صدراعظم آلمان شود، از او جاسوسی می‌کرده است. آنگلا مرکل از سال 2000 رئیس حزب دمکرات مسیحی آلمان و از نوامبر 2005 صدراعظم این کشور است.


گفتنی است سفارتخانه آمریکا در برلین واحدی غیرقانونی برای جاسوسی از مسئولین بلندپایه آلمانی تاسیس کرده بود. در این ستاد کارمندان آژانس امنیت ملی و همچنین آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده با گیرنده‌های بسیار قوی، ارتباطات مخابراتی محوطه‌ای را کنترل می‌کنند که ساختمان‌های دولتی آلمان در آن قرار دارند.


در آیین‌نامه فوق محرمانه داخلی این واحد، تأکید شده است که اگر مشخص شود سفارتخانه‌های ایالات متحده امکانات فنی این‌چنینی را برای اهداف جاسوسی به خدمت می‌گیرند، این موضوع می‌تواند پی‌آمدهای منفی سنگینی برای مناسبات ایالات متحده با دولت‌های دیگر داشته باشد.


آمریکا در 80 نقطه مختلف جهان، دستگاه‌هایی برای جاسوسی در اختیار دارد. در این میان 19 پایگاه در قاره اروپا قرار دارد. این واحدها در پاریس، مادرید، رم، پراگ و ژنو مستقرند.


در مورد آلمان، بر پایه اسناد داخلی آژانس امنیت ملی آمریکا، نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده علاوه بر برلین یک مرکز هم در فرانکفورت دارند. فرانکفورت، شهر بانک و بورس و بیمه، قلب اقتصادی آلمان است./1415/1409/ح

ارسال نظرات