۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۰۲۳

شیعیان در پاکستان عید سعید غدیرخم را جشن گرفتند

خبرگزاری رسا ـ میلیونها نفر از شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در پاکستان و ایرانیان مقیم؛ مراسم جشن عید سعید غدیر خم را به عنوان یوم الله الاکبر و اعلام ولایت و جانشینی حضرت امیرالمومنین علی(ع) ازسوی حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام را بسیار شکوهمند و با صفا برگزار کردند.
غدير خم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان پاکستان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سراسر این کشور با حضور پرشور در مساجد متعلق به شیعیان و امام بارگاه‎ها ( حسینیه ها )؛ عید ولایت و امامت حضرت علی(ع) را با برپایی جشن های باشکوهی گرامی داشتند.

 

در این مراسم های باشکوه, سخنرانان با وعظ درباره داستان غدیر, سالروز اعلام امامت و ولایت حضرت علی (ع) را از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص), مقدس و محترم شمرده و مداحان با اجرای سروده های دینی و مولودی خوانی به فضای معنوی این محافل شاد, رونق بخشیدند.

 

خانه فرهنگ های کشورمان در شهرهای لاهور, کراچی, کویته, مولتان, پیشاور و حیدر آباد نیز با حضور شیعیان پاکستانی و ایرانیان مقیم, عید ولایت و غدیر خم را جشن گرفتند.

 

شیعیان پاکستان با آذین بندی مساجد و اماکن عمومی شهرها و بخش های خود, محافل جشن عید سعید غدیر خم را برپا کردند.

 

در آیین هایی که امشب به همین مناسبت در شهرها، بخش ها و روستاهای پاکستان برگزار می شود، دوستداران خاندان نبوت با برپایی مجلس جشن و سرور، وعظ و سخنرانی و دعا و نیایش یکبار دیگر مراتب عشق ؛ تعهد و اخلاص خود را نسبت به اسلام و قرآن، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ؛ حضرت علی امیر المومنین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نمایش می گذارند.

 

عاشقان امامت و ولایت، با پهن کردن سفره های احسان و پخش نقل و شیرینی از مهمانان غدیر پذیرایی کرده و به میمنت سر آغاز اعلام ولایت امیر مومنان شادمانی کردند.

 

به همین مناسبت برنامه جشن و قصیده خوانی در سالن همایش حوزه علمیه جامعه الکوثر در اسلام آباد با حضور جمع کثیری از مداحان نام آشنای پاکستانی از شهرهای مختلف این کشور برگزار خواهد شد.

 

حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان (MWM) نیز قرار است همایشی امشب با عنوان ولایت در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب این کشور برگزار کند. علمای برجسته شیعی و مداحان اهل بیت علیهم السلام با حضور در این همایش درباره رویداد تاریخی غدیرخم، ولایت امیرالمومنین و معنویات این روز مقدس سخنرانی و مداحی می کنند.

 

ایرانیان مقیم اسلام آباد نیز امشب همراه با قرائت دعای کمیل با حضور ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، روسای نهادهای ایرانی ، دبیران مجتمع آموزشی امام حسین (ع) ، کارکنان سفارت و خانواده های آنان مراسم ویژه ای در مسجد مجتمع مسکونی سفارت کشورمان برگزار کرده و عید سعید و یوم الله غدیر را خدمت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛ تبریک و تهنیت می گویند. /982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات