۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۸۷۹۹۷
آیت‌الله نوری همدانی:

مشکلات امروز جهان اسلام معلول انحراف از غدیر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که انحراف از خط غدیر سبب رخنه و تسلط دشمنان بر مسلمانان شد، گفت: اگر انحراف از خط غدیر نبود مسلمانان از صدر اسلام تاکنون به این میزان گرفتار مشکلات و عقب ماندگی نمی‌شدند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید چهارشنبه شب در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه مبارکه مهدی موعود(عج) قم، عید غدیر خم را از بزرگترین اعیاد اسلامی دانست و گفت: در تاریخ اسلام روز بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور بسیار حساس بوده و با یک‌دیگر ارتباط دارند، از این رو باید نسبت به این روزها توجه ویژه‌‌ای‌ شود.

وی ادامه داد: انحراف از غدیر سبب رخنه دشمنان در فرهنگ، دین، اقتصاد، سیاست و تمام ابعاد زندگی مسلمانان شد، اگر انحراف از خط غدیر نبود مسلمانان از صدر اسلام تاکنون به این میزان گرفتار مشکلات و عقب ماندگی نمی‌شدند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که شیعیان واقعا مظلوم هستند، اظهار داشت: چندی پیش در روزنامه مطالعه کردم که در مصر شیعیان را از برگزاری عید غدیر در مساجد ممنوع کردند در حالی که اسلام ناب را شیعیان دارند.

وی افزود: متأسفانه امروز عده‌ای سلفی،‌ وهابی و تکفیری با پول نفت جگر شیعیان را در آورده و به دندان می کشند، همین تکفیری و وهابی‌ها هستند که به سوریه حمله کرده و مردم آنان را می‌کشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که وهابیان، سلفی‌ها و تکفیری‌ها آلت دست صهیونیست‌ها هستند، بیان کرد: نتیجه پیشرفت اسلام افزایش کینه و عداوت کفار،‌ منافقان و صهیونیست‌ها نسبت به اسلام و مسلمانان است و مسلمانان باید بدانند با این سه گروه روبرو هستند.

وی یادآور شد: البته امروز انقلاب اسلامی که زمینه ساز ظهور بوده پناهگاه مستضعفان جهان شده و افراد در زیر این پرچم جمع شدند، به برکت انقلاب اسلامی هر روز مستضعفان بیدارتر و هوشیارتر می‌شوند و روز به روز تنفر از استکبار بیشتر می‌شود، غلبه نیز در پایان با مستضعفان خواهد بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دشمنان از تمام توان علمی و صنعتی خود برای کوبیدن اسلام به ویژه تشیع بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: هر یک از طلاب که سربازان امام زمان(عج) هستند باید افسران جنگ نرم نیز باشند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود دین را شامل معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی، حکومتی، سیاسی، قضای، جهادی دانست و اظهار داشت: دین در تمام ابعاد زندگی انسان نقش دارد و یک فقیه باید نسبت به این معارف آگاهی داشته باشد.

وی اخلاص، همت بلند، کوشش، تهجد،‌ نماز شب، قرائت زیارت آل یاسین را از ویژگی‌های طلاب برشمرد و تأکید کرد: علم فقه با علم دانشگاه فرق دارد، علم فقه بسیار وسیع، مشکل و دقیق است، از این‌رو همیشه به اندازه تعداد انگشتان بیشتر فقیه نداریم،‌ علم فقه دارای جنبه معنوی، الهی و ارتباط با امام زمان(عج) است./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات