۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۷۸۰۱
رییس مجمع جهانی اهل‌بیت:

حرکت‌های ضدشیعی در دنیا از سوی استعمار پشتیبانی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که حرکت‌های ضدشیعی در دنیا از سوی استعمار پشتیبانی می‌شوند، گفت: باید با تلاش در این زمینه بتوانیم مقابل موج و حرکت ضداسلامی به ویژه ضدشیعی که حرکتی استعماری است بایستیم و مصونیتی برای جامعه اهل‌بیت(ع) و تشیع ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسن اختري، دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) امروز  در مراسم رونمایی از نرم‌افزار و سایت درایة‌الثقلین که در  مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) قم برگزار شد، با بیان این‌که این مجمع به دنبال رسیدن به اهداف والا و ارزشمندی در خدمتگزاری به پیروان اهل ‌بیت(ع) است، گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در طول 24 سال فعالیت خود همواره در این مسیر گام برداشته است.
وی یکی از اهداف بزرگ مجمع را ساماندهی و سازماندهی شیعیان در جهان برشمرد و افزود: بر اساس شواهد موجود نزدیک به 300 میلیون شیعه در کل دنیا وجود دارد که براساس منابع 50 میلیون نفر از این تعداد در ظرف این  34 سال و پس از انقلاب اسلامی ایران شیعه شده‌اند.
رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این که در حال حاضر با 115 کشور و بیش از 360 مؤسسه اسلامی و شیعه در دنیا در ارتباط هستیم، اظهار داشت: نزدیک به سه هزار مبلغ از مبلغان بومی که در حوزه‌های علمیه ایران افتخار فارغ‌التحصیلی پیدا کردند به کشورهای خود بازگشته و زیر پوشش و مساعدت مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: درصدد بودیم با ساماندهی به وضعیت شیعیان و سازماندهی آنان، بتوانیم شبکه‌ای متصل به هم از شیعیان را تشکیل دهیم، که در حال حاضر در همه دنیا شاهد فعالیت‌ها، بیانیه‌ها و تظاهرات‌ از سوی این شبکه در برخی مناسبت‌ها هستیم.
وی با اشاره به اهداف دیگر مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: نشر معارف قرآن و اهل ‌بیت(ع) از دیگر اهداف این مجمع است که در این زمینه مجمع تألیف، تحقیق، تجدید و نوآوری‌هایی در زمینه‌های علمی و معارف اهل‌ بیت(ع) را عهده دار شده‌ و از ابتدای فعالیت خود هزار و چهارصد کتاب در دنیا منتشر کرده‌ است و این کتاب‌ها در مجموع به 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ایجاد وحدت، مودت و محبت در میان مسلمانان، فرق اسلامی و شیعیان است، تا شیعیان با دیگر مسلمانان و پیروان ادیان در ارتباط باشند و زندگانی خوب، صحیح و مسالمت‌آمیزی با توجه به سیره پیامبر اسلام(ص) و سیره ائمه اطهار(ع) داشته باشند.
وی با بیان این‌که اثبات حقانیت مکتب تشیع و اثبات ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) و هم‌عدلی ائمه اطهار(ع) با قرآن از دیگر مأموریت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)است، ابراز داشت: امیدواریم با تلاش و فعالیت در این زمینه بتوانیم مقابل موج و حرکت ضداسلامی به ویژه ضدشیعی که حرکتی استعماری است همچون سدی بایستیم و مصونیتی برای جامعه اهل‌بیت(ع) و جامعه شیعه ایجاد کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به تولید نرم‌افزار درایةالثقلین، افزود: تولید نرم‌افزارهای مختلف برای معرفی دین اسلام و مکتب تشیع از دیگر اهداف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برای ایجاد مصونیت در برابر حرکت‌های ضدشیعی است، که امیدواریم بتوانیم آن را به زبان‌های مختلف دنیا نیز تولید کنیم تا در این راه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.
وی در پایان پاسخ‌گویی و رد شبهات، افترائات و دروغ پردازی‌هایی که علیه اسلام، قرآن و ائمه و مکتب تشیع صورت می‌گیرد را از دیگر اهداف مجمع دانست و گفت: این حرکت به صورت نوشتاری، دیداری و گفتاری در کشورهای مختلف انجام می‌شود./907/پ202/ج
ارسال نظرات