۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۵۸۳
یکی از علمای بحرین:

تنها راه نجات بحرین انتقال حکومت از دیکتاتوری به دموکراسی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین انتقال حکومت از دیکتاتوری به دموکراسی را تنها راه نجات این کشور دانست و گفت: دموکراسی هویت ملی را به مردم بحرین بازمیگرداند.
حجت الاسلام ميثم سلمان، مسؤول آزادي هاي حقوق بشر بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، نماز جماعت مغرب و عشا شب گذشته به امامت حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسؤول آزادی‎های دینی و حقوق بشر بحرین در محل مسجد تخریب شده محمد الجدحفصی در منطقه الزنج برگزار شد.


وی در سخنرانی پس از نماز با انتقاد از اقدامات گروه‎های افراطی گفت: بحرین از زمان‎های گذشته به عنوان الگوی همزیستی و زندگی مسالمت آمیز همه قشرها و طوایف در منطقه شناخته شده بود.


حجت الاسلام سلمان افزود: هیچگاه مسائلی همانند طایفه‎گری در بحرین رواج نداشته است و مردم این کشور همواره با این پدیده به مبارزه برمی‎خواسته‎اند.


وی نظام حاکم بحرین را یکی از عوامل اصلی ترویج روحیه افراط گرایی دانست و خاطرنشان ساخت: حکومت بحرین با ترویج روحیه افراط گرایی درصدد به تعویق انداختن اجرای دموکراسی و آزادی در این کشور است.


مسؤول آزاد‎ی‎های دینی و حقوق بشر بحرین تنها راه ثبات این کشور را توجه به خواسته‎های ملت بر شمرد و عنوان کرد: مجامع بین المللی خواسته‎ها مردم بحرین را مطالباتی بر حق و مشروع می‎داند و همچنین عمل کردن به آن را تنها راه بازگشت ثبات و امنیت به بحرین دانسته است.


وی انتقال حکومت از دیکتاتوری به دموکراسی در بحرین را تنهاراه نجات و موجب بازگشت هویت ملی به مردم خواند و تصریح کرد: با انتقال دیکتاتوری به دموکراسی همه گرایش‎ها، گروه‎های سیاسی، فرقه‎ای، نژادی و قومی در کنار یکدیگر جمع خواهند شد.


این عالم بحرینی گفت: تخریب 38 مسجدی که در سازمان اوقاف شیعیان ثبت شده بودند، دلیل آشکاری بر چیره شدن افکار طایفه‎ای بر بعضی از مراکز و اداره‎های رسمی است و
موجب قتل، تجاوز، قلع و قمع در کشورهای منطقه می‎شود./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات