۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۶۴۲۱
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی:

فاصله حوزه علمیه از خودسازی خروجی مناسبی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان سرمایه گذاری حوزه های علمیه در عرصه تهذیب و خودسازی طلاب ضروری خواند و آن را اصول اولیه در مسیر موفقیت حوزه برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) گلستان، حوزه علمیه را پایگاه امام زمان(عج) معرفی کرد و گفت: تحصیل در حوزه های علمیه و فراگیری علوم دینی نیازمند شناخت کافی از مدارس علمیه است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که طلاب باید از حضور در حوزه های علمیه استفاده کافی را ببرند، اظهار داشت: لازمه حضور در حوزه های علمیه مواظبت از خویش، شناخت خود و خودسازی است و افرادی که این اصول را رعایت نکنند پس از چندین سال نمی توانند از فضای روحانی و معنوی حوزه استفاده کنند و به یقین به بیراهه خواهند رفت.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به داستان زندگانی شیخ علی تهرانی، ابراز داشت: شیخ تهرانی در حوزه علمیه قم درس اخلاق برگزار می کرد؛ اما به سبب عدم خودسازی و مراقبت از خود به شیطان پناه برد و در رادیو و تلویزیون بغداد به امام خمینی(ره) و ولایت فقیه اهانت می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با تأکید بر این که حوزه علمیه مسیری برای ورود به بهشت است، افزود: حوزه های علمیه مسیری هموار برای ورود به بهشت هستند؛ اما به شرطها و شروطها؛ تضرع به درگاه خداوند متعال، شب زنده داری، حفظ اصول و آراستگی طلبگی و خودسازی مواردی هستند که طلبه را برای ورودی آرام و سالم به بهشت کمک می کنند.

پژوهشگر و نویسنده حوزوی با اشاره به این که طلبه باید در حفظ لباس طلبگی کوشا باشد، تأکید کرد: طلبه خوب و موفق باید لباس و آراستگی طلبگی خود را حفظ کند و در مراقبت از آن کوشا باشد؛ سال نخست که وارد حوزه می‌شود بسیار آراسته است؛ اما چون به خوب از خود مراقبت نکرده است، استحاله می شود و وارد مسیری دیگر می شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به محسن کدیور و انحراف وی از اصول اسلام و انقلاب، گفت: کدیور، روحانی بود و در مدرسه دارالشفاء حجره داشت؛ اما اکنون در هاروارد آمریکا علیه اسلام، انقلاب و ولایت فقیه شعار می دهد و سخن می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی خودسازی را برای طلبه لازم دانست و گفت: تلاش در راه خدا و اسلام سبب توجه ائمه اطهار(ع) به طلبه و روحانی می شود و طلبه در راه خدمت به اسلام زمانی موفق است که زبان خود را کنترل، از گناه فرار و شیطان را نا امید کند./9461/پ202/غ

ارسال نظرات