۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۲۳۱
وزیر خارجه ترکیه؛

سود ترکیه در بازارهای پویای ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ترکیه: گشوده شدن بازار تجاری ایران به روی جامعه جهانی، برای ترکیه که همسایه این کشور است منافع فوق العاده اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش صدای ترکیه، احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن استقبال از روابط اخیر ایران و آمریکا گفت: این نرمش از هر دو طرف، انعکاس مثبتی برای ترکیه خواهد داشت.
وزیر امور خارجه ترکیه که در یک برنامه تلوزیونی حاضر شده بود، به بررسی و تحلیل روابط میان واشنگتن و تهران پرداخت و ضمن اعلام این نکته که اینکه ایران یکی از پویاترین بازارهای آسیا را در اختیار دارد گفت: گشوده شدن بازار تجاری ایران به روی جامعه جهانی، برای ترکیه که همسایه این کشور است منافع فوق العاده اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
داوود اوغلو در ادامه گفت: در 10 سال گذشته میزان تجارت میان ترکیه و ایران، از حدود 3 میلیارد دلار به 2٥ میلیارد دلار رسیده است. مطمئن باشید اگر امروز تحریم های موجود علیه ایران کمتر شود حجم تجاری مابین دو کشور، به بیش از ٥0 میلیارد دلار خواهد رسید و در صورت لغو کامل تحریم ها سطح مبادلات تجاری از مرز 100 میلیارد دلار بالاتر خواهد رفت./1415/1409/ح

ارسال نظرات