۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۹۰۹
رضایی:

حل مسائل سیاسی منطقه بدون مشارکت ایران ممکن نیست/ کارنامه آمریکا بسیار تاریک است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نباید در سیاست خارجی به ویژه در عرصه حضور و نقش آفرینی در منطقه نسبت به آمریکا خوش‌بین بود، چراکه سوابق دولت ایالات متحده بسیار تاریک است، گفت: ایران اسلامی به مرحله ای رسیده که دشمنان حل مسائل سیاسی را بدون مشارکت ایران غیرممکن می داند.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف تبریز با بیان این‌که ایران امروز به یک قدرت بلامنازع منطقه‌ای تبدیل شده است، اظهار داشت: امروز نقش ارزشمند ایران اسلامی به مرحله ای رسیده که دشمنان حل مسائل سیاسی را بدون مشارکت ایران غیرممکن می داند.


وی خاطرنشان کرد: حل مشکل سوریه، فلسطین، لبنان و بحرین بدون مشارکت و حضور ایران شکست خورده است، دشمنان نیز واقف به این مسأله هستند، از این رو بیش از ایران مشتاق به مذاکره و نقش‌آفرینی کشور در مناقشات منطقه‌ای برای برقراری صلح و امنیت پایدار هستند، هر چند منشاء تمامی ناامنی ها خود آنان و رژیم صهیونیستی است.


رضایی با بیان این‌که اقتدار منطقه ای ایران ایجاب می کند که قدرت های دنیا در حل بحران های منطقه ایران را لحاظ کنند، تصریح کرد: باید هم به دنبال همزیستی عادلانه در منطقه باشیم و هم درصدد تثبیت قدرت خود در منطقه، که این امر محقق تنها با بهره مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تأکید بر این‌که تعامل با آمریکا به معنی رقابت یا همدستی نیست، گفت: مذاکرات ایران هدفمند و با تاکتیک نرمش قهرمانانه خواهد بود، باید در سیاست خارجی به ویژه در عرصه حضور و نقش آفرینی در منطقه نسبت به آمریکا خوش‌بین نبود، چراکه سوابق دولت ایالات متحده بسیار تاریک است.


وی با اشاره به حمایت بی چون و چرای آمریکا از رژیم بعث عراق در حمله به ایران و بمباران شیمیایی مناطق مختلف کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ایران در جنگ تحمیلی در یک معادله نابرابر پیروز شد و باید دانست که این اولین پیروزی در طول ۳۰۰ سال اخیر ایران بود.


رضایی قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را از جمله برکات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست و افزود: امروز ما بدون سلاح هسته ای به یک قدرت بازدارنده تبدیل شده ایم، بدون تردید جنگ ایران و عراق اولین جنگی بود که معادله نظام دو قطبی بین الملل را بر هم زد، چرا که در این جنگ هر دو ابرقدرت شرق و غرب از عراق حمایت کردند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دستاورد دوران دفاع مقدس نه تنها شکست نبود بلکه بعد از هشت سال ایران اسلامی به برکت نبوغ جوانان خود توانست ضمن آزاد سازی تمام خاک کشور، حقانیت خود و تجاوز رژیم بعث عراق را به جهانیان ثابت کند./935/پ202/ج

ارسال نظرات