۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۸۵۷۶۲
دبیر مجمع تشخیص:

بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ رضایی در جمع رزمندگان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، لازمه تحقق حماسه اقتصادی را بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس و بهره مندی از تجربه‌های جنگ تحمیلی دانست.
 محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه عاشورا با بیان این‌که دوران دفاع مقدس با دستاوردهای بسیار مهمی برای ملت ایران همراه بوده است، اظهار داشت: اعتماد به نفس و خودباوری جوانان ایرانی مهمترین رهاورد هشت سال ایستادگی و مقاومت بوده است.


وی با بیان این‌که هفته دفاع مقدس هفته آزادسازی اعتماد و خودباوری است، گفت: آن دوران غرور و حماسه درس‌های بسیار بزرگی برای ملت ایران و مسؤولان نظام دارد که اگر به این درس‌ها به خوبی عمل شود، هیچ مانعی نمی‌تواند رشد و تعالی این کشور را متوقف کند.


رضایی لازمه تحقق حماسه اقتصادی را بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس و بهره مندی از تجربه‌های جنگ تحمیلی دانست و افزود: اگر به آن‌ تجربه‌ها و عبرت‌های تاریخی عمل نشود، باید هزینه‌های بسیاری بپردازیم، در حقیقت مهمترین درس دفاع مقدس اتکا به نیروهای داخلی و بومی کشور بوده است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توانایی خلق هرگونه حماسه را در گرو خودباوری، اعتماد به نیروهای داخلی و توجه به تولید ملی عنوان کرد و گفت: مهمترین عاملی که موجب شد ملت ایران با دستانی خالی مقابل صدام و حامیانش ایستادگی کنند و حتی یک وجب از خاک کشور تصرف نشود، این بود که توانایی های بالقوه به بالفعل تبدیل شد.


وی هفته دفاع مقدس را هفته ایثارگری و ایستادگی مردم ایران در برابر ابر قدرت‌ها دانست و افزود: دفاع مقدس سند افتخار و اقتدار ایران اسلامی است، سال‌ها زمان نیاز است که عظمت کار رزمندگان تبیین و مشخص شود، البته هر چه زمان می‌گذرد فتوحات فرزندان ملت و خمینی کبیر در دوران دفاع مقدس نمایان‌تر می شود.


رضایی با بیان این‌که جنگ عراق علیه ایران حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کرد، ادامه داد: تجاوز آشکار رژیم بعث عراق به ایران، تنها جنگ دوران معاصر بود که دو ابرقدرت غرب و شرق با یکدیگر متحد و همراه شدند، اما این شهدا، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی بودند که توانستند مقابل دنیای کفر ایستادگی کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بر قدرشناسی از ایثارگری شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ادامه راه شهدا تنها با تبعیت از ولایت فقیه ممکن است، پس از شهدای عزیز شما پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه مروجان فرهنگ ایثار و شهادت و پیروزی از ولایت هستید./935/پ202/ج

ارسال نظرات