۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۰۲۵

تأکید علمای الازهر مصر بر لزوم برکناری قرضاوی از هیأت کبار العلما

خبرگزاری رسا ـ علما و مسؤولان الازهر بر لزوم برکناری رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به دلیل توهین به این مرکز اسلامی از هیأت کبار العلما تأکید کردند.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری الشرق الاوسط از پافشاری علمای الازهر بر برکناری شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه علمای مسلمین از هیأت کبار العلما خبر داد.

 

برخی از مسؤولان الازهر مصر با اشاره به توهین های مستمر قرضاوی به الازهر به ویژه شیخ احمد الطیب بر لزوم برکناری وی از هیأت کبار العلما تأکید کردند.

 

یکی از این مسؤولان در گفت وگو با شرق الاوسط، سخنان قرضاوی درباره الازهر و دولت مصر را عامل ناراحتی علما دانست و تصریح کرد: جمع کثیری از علمای الازهر بر لزوم برکناری قرضاوی از هیأت کبار العما اصرار ورزیده و می خواهند وی به صورت کامل از الازهر جدا شود.

 

وی افزود: تصمیم علما و مسؤولان الازهر درباره عزل قرضاوی از هیأت کبار العلما قطعی است.

 

این در حالی است که احمد الطیب، شیخ الازهر مصر با توجه به اینکه قرضاوی همواره به توهین علیه وی پرداخته است، در قبال این درخواست واکنشی نشان نداده و تاکنون این خواسته را مسکوت گذاشته است.

 

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی که مواضع فتنه انگیزانه وی در سال های اخیر بر کسی پوشیده نیست در آخرین اظهار نظر مدعی شد فساد در نهادهای مختلف مصر به ویژه الازهر  گسترش یافته و بر لزوم پاکسازی کامل این مرکز اسلامی تأکید کرد.

 

وی گفت: متوجه شدیم که فساد در همه نهادهای مصر حتی در الازهر رخنه کرده است و شیخ الازهر با حرکت علمای الازهر علیه اقدامات آن، دیگر نماینده الازهر نیست و تنها تعداد کمی در کنار او باقی مانده اند، کسانی که شخص شیخ الازهر آنان تعیین کرده و دست پرورده او هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات