۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۸۴۰
امام جمعه کاظمین:

سردار سلیمانی تهدید بزرگی برای مستکبران جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاظمین عراق با اشاره به کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی از سردار سلیمانی گفت: فرمانده سپاه قدس ایران تهدیدی برای مستکبران جهان است.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد،  نسبت به افزایش فتنه مذهبی در عراق هشدار داد و گفت: عملیات‎های تروریستی در راستای ایجاد فتنه مذهبی در عراق صورت می‎گیرد.


وی افزود: فرمانده‎های سیاسی و نظامی باید در نشستی مشترک به دنبال برنامه‎ای دقیق برای جلوگیری از افزایش ناامنی در عراق باشند.


حجت الاسلام صغیر با محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی خاطرنشان ساخت: ما مخالف اقدامات تروریستی علیه هر منطقه، دین و طایفه‎ای هستیم. شنیدن صدای فریاد مردم که از عملیات‎های تروریستی به ستوه آمده‎اند بسیار دردناک است.


وی همه مردم عراق را برابر دانست و عنوان کرد: خون همه مردم عراق یک رنگ است و نباید تبعیضی بین این ملت قائل شد. مسؤولان امنیتی موظف هستند امنیت را بدون در نظر گرفتن قومیت، دین و زبان برای همه تامین کنند.


امام جمعه کاظمین تصریح کرد: القاعده با کشتار طایفه‎های مختلف شیعه و سنی درصدد ایجاد جنگ میان شیعیان و اهل سنت است.


حجت الاسلام صغیر، نقشه دشمنان را بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: تعرض و ستم به طایفه‎ای همانند تعرض و ستم به کل عراق است. محافظت از شیعیان در شهر الموصل همانند محافظ از اهل سنت در شهر بصره است بنابراین هر دو طایفه مذهبی باید از یکدیگر محافظت و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.


وی به رحلت والده سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره کرد و گفت: سلیمانی تهدید و خطری برای آمریکا، اسرائیل، عربستان است بنابراین  کشورها مستکبر به شدت از او نفرت و کینه دارند./994/ب901/د

ارسال نظرات