۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۸۴۴۷۵
اثر آیت‏الله اراکی منتشر شد؛

اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی

کتاب «اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی علیه السلام» نوشته آیت‏الله محسن اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
اصول عرفان ناب اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، معرفت حق و راه سیر و سلوک به سوی او و نیز محبت او و محبت هادیان به سوی او ـ که نتیجه هدایت به صراط مستقیم الهی و سلوک در طریق محبت و قرب اوست ـ خلاصه معارف انبیاء و واولیای خدا و عصاره تعالیم رسول خدا صلی الله علیه وآله و جانشینان بر حق اوست.


عرفان اسلامی راستین نیز جز این نیست. عرفان اسلامی ناب، همان معرفت و محبت و سلوک صراط مستقیمی است که در معارف و تعالیم قرآن و سنت نبی اکرم و ائمه هدی تبیین و تشریح شده است.


یکی از مهمترین وظایف میراث‏داران علوم و معارف محمد و آل‏محمد صلی الله علیه وآله و آشنایان با قرآن و گنجینه‏های معرفتی آن است که غبار تحریف از معارف حقه محمد و آل‏محمد صلی الله علیه وآله در زمینه عرفان اسلامی ناب، بزدایند و پرده جهل جاهلان و تزویر مزورّان را از چهره تابناک عرفان راستین بدرند و بردارند و بدین وسیله، راه طالبان و سالکان حقیقی را به سوی کوی محبوب بگشایند.


نویسنده تلاش کرده است با بهره‏گیری از گنجینه پرگهر به جای مانده از معارف سجادی علیه السلام ـ که بخش عظیمی از آن در مضامین دعاهای آن حضرت و به ویژه دعاهای صحیفه سجادیه نهفته است ـ گامی در مسیر شرح و تبیین اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی علیه السلام بردارد.


چاپ اول این کتاب در 108 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 2600 تومان به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور شده است./916/د102/ق

ارسال نظرات