۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۸۳۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی:

طلبه هیچگاه نباید خود را بی‌نیاز از کسب علم بداند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اشتغال زودهنگام طلاب در نهادهای مختلف مانع ادامه تحصیل و توفیقات علمی ایشان می شود.
حجت الاسلام رسولي محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم رسولی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و اساتید به عنوان امانتی از سوی خداوند در خدمت طلاب علوم دینی هستند.


وی با بیان این‌که تحقق رسالت حوزه های علمیه بدون بهره‌مندی از اساتید وارسته، دلسوز و مخلص محقق نخواهد شد، تصریح کرد: رسالت اصلی حوزه های علمیه تربیت عالمانی فاضل و متقی است که تحقق این رسالت خطیر بدون بهره مندی از اساتید وارسته امری بسیار سخت به نظر می‌رسد.


نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه خواستار توجه طلاب به سیره و سبک زندگی بزرگانی چون امام خمینی(ره) شد و گفت: اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید، باید انس با قرآن، برپایی نماز اول وقت و همچنین قرائت زیارت عاشورا را ترک نکنید، این‌ها جزو عادت‌های پسندیده امام راحل بود که موجب محبوبیت ایشان شده است.


حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان این‌که طلبه هیچگاه نباید خود را بی‌نیاز از کسب علوم و معارف دینی بداند، گفت: هرچه به اسرار این دریای ژرف آشنا شویم، خواهیم یافت که هنوز چیزی نیافته‌ایم، بنابراین نهایت تلاش خود را برای ادامه تحصیل در سطوح عالی داشته باشید.


وی با بیان این‌که اشتغال زودهنگام طلاب در نهادهای مختلف مانع ادامه تحصیل و توفیقات علمی ایشان می شود، گفت: باید از همین امروز نیت های خود برای حضور در حوزه را خالص کنیم، اگر برای شغل و درآمد وارد حوزه شده‌اید، بدانید که اشتباه آدرس داده‌اند، اینجا نیازمند سرباز حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم.


نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری به طلاب و اساتید و متولیان این حوزه علمیه اظهار داشت: این حوزه از نظر ظاهر و همچنین باطن از حوزه‌های نمونه در کشور است و توفیق بزرگی خداوند نصیب شما کرده که در این حوزه مقدس مشغول تحصیل هستید.


حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی در پایان در انتقاد از کم‌کاری و بازدهی کم کارمندان در ادارات گفت: متأسفانه ادارات ما از کم کاری می‌میرند، براساس آمارهای موجود کار مفید در ادارات ما در شبانه روز نیم ساعت است، در حالی که برای هر روز 8 ساعت حقوق می‌گیریم./935/پ202/ب

ارسال نظرات