۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۳۸۷

سال تحصیلی حوزه علمیه بناب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز علوم دینی با تأکید بر مجاهدت علمی و پژوهشی طلاب اظهار داشت: خستگی برای سرباز امام زمان(عج) معنایی ندارد، انتظار داریم طلاب پرکار و پرنشاط سال تحصیلی جدید خود را آغاز کنند.


وی با بیان این‌که خستگی، سستی و راحت طلبی با تحصیل علوم و معارف اسلامی منافات دارد، خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: اگر تحصیل در حوزه را جدی بگیرید، خستگی معنایی نخواهد داشت و آن زمان است که از هر فرصتی برای ارتقای سطح معلومات و علم آموزی استفاده می کنید.


مدیر حوزه علمیه بناب با تأکید بر این‌که توفیق تحصیل در علوم دینی نباید با بی‌توجهی، ضعف در تحصیل و عدم توجه به زی‌طلبگی مورد غفلت قرار گیرد، تصریح کرد: جامعه اسلامی و بین المللی امروز نیازمند علمایی فاضل و مهذب برای تحول و تأثیر بر قلوب بشریت هستند، از این رو مهم ترین رسالت امروز طلاب مجاهدت در عرصه‌های علمی است.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سال تحصیلی طلاب پایه‌های 2 تا 10 حوزه علمیه بناب دو هفته زودتر از سایر مدارس علمیه کشور آغاز می شود، تصریح کرد: سال تحصیلی طلاب پایه یک و ورودی جدید نیز پس از پایان دوره اختبار و تثبیت از ابتدای مهرماه شروع خواهد شد.


وی با بیان این‌که با بیان این‌که حدود 100 طلبه ورودی جدید در سال تحصیلی 93-92 حوزه علمیه بناب تحصیل خواهند کرد، گفت: هم اکنون بیش از 550 طلبه در 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شهرستان بناب در حال کسب علوم و معارف اسلامی هستند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با اشاره به فعالیت حوزه علمیه خواهران بناب خاطرنشان کرد: با احتساب طلاب خواهر این شهر حدود 900 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان مشغول تحصیل علوم اسلامی هستند که منشأ خیر و برکات معنوی و تبلیغی برای منطقه هستند.


گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز با حضور مسؤولان استانی و کشوری و همچنین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نمازخانه این مرکز علوم دینی برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات