۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۸۳۲۷۴
امام جمعه بناب:

منافع غرب با ایجاد التهاب و ناامنی در منطقه تأمین می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه و مقاومت اسلامی گفت: حقیقت واضح آن است که امروز سوریه خط مقدم ایران برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا محسوب می شود.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با بیان این‌که عاقبت غرب‎زدگی و وابسته بودن به سردمداران کفر و استعمار جز عقب‌ماندگی چیز دیگری نیست، اظهار داشت: پیش از انقلاب شاه خائن بخش های مختلف کشور را به هر قیمتی با غرب معامله کرده بود.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ملت را از یوغ ستمگران نجات داد، خاطرنشان کرد: اگر نبود 35 سال مقاومت، ایستادگی، حضور در صحنه و ولایت‌مداری؛ معلوم نبود که عاقبتی بهتر از مصر، عراق، افغانستان، سوریه و ... داشتیم یا نه؟ باید قدر امنیت و آرامش امروز کشور را دانست و بر حاکمیت مکتب شیعه در ایران اسلامی بالید.


حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که حفظ و حراست از انقلاب اسلامی باید در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور پیگیری و قطعی شود،  تصریح کرد: اگر امروز می بینیم که آمریکا عرصه را برای امت اسلامی و شیعیان تنگ کرده و روز به روز به دنبال پیشروی در ممالک اسلامی است، باید بدانیم که بخشی از این پیشروی ها به واسطه خیانت سران برخی از کشورهای عربی بوده است.


وی با بیان این‌که هدف اصلی آمریکا از راه‌اندازی جنگ احتمالی در سوریه، سرنگونی نظام اسلامی ایران و شکست مقاومت اسلامی است، افزود: عقل، شرع، منطق و مصلحت حکم می‌کند که با تمام وجود از مقاومت‌ اسلامی سوریه حمایت کنیم، به عبارت دیگر امروز سوریه خط مقدم ایران برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا محسوب می شود.


امام جمعه بناب ادامه داد: منافع غرب با ایجاد التهاب و ناامنی در منطقه تأمین می شود، از این رو نباید در دام توطئه های آمریکایی و صهیونیستی گرفتار شویم، ضمن این‌که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب که در مرزهای جغرافیایی نمی گنجد، باید از هر تدبیر و برنامه کارشناسانه‌ای استقبال کنیم.


وی با بیان این‌که دشمن را باید در خاکریزهای فرامنطقه‌ای شکست دهیم، گفت: نهایت بی‌تدبیری است که امروز در چنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی به دشمن مجال دهیم و نسبت به مواضع کفر بی تفاوت باشیم تا دشمن به نزدیکی مرزهای ما برسد و توطئه های ننگینی که بیش از سه دهه آرزوی عملی کردن آن را داشت را اجرایی کند.


حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی مواضع دشمن، تحرکات و برنامه های از پیش تعیین شده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به صورت دقیق رصد می کنند، افزود: همانطور که ایشان به صراحت اعلام فرمودند؛ موضع نظام اسلامی ایران حمایت قاطع از مردم سوریه در جهت مقابله با رژیم صهیونیستی است.


وی در پایان سقوط خاکریزهای غزه، لبنان و سوریه را به ضرر نظام اسلامی ایران دانست و گفت: حمایت منطقی از مقاومت در حقیقت حمایت از ایران اسلامی و انقلاب اسلامی است، هرگونه غفلت و بی‌تدبیری در شرایط امروز ممکن است عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات