۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۳۲۷۱
مدیر حج و زیارت خوزستان خبر داد؛

26 شهریور؛ اعزام نخستین کاروان خوزستانی به سرزمین وحی

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازمان حج و زیارت استان خوزستان با بیان این که پرواز های استان خوزستان از 26 شهریور ماه آغاز و سی و یکم شهریور به پایان می رسند، اظهار داشت: در حج امسال همه زائران خوزستانی مدینه اول هستند.
ناصر حويزاوي، مدير حج و زيارت استان خوزستان ناصر حويزاوي، مدير حج و زيارت استان خوزستان

ناصر حویزاوی، مدیر سازمان حج و زیارت استان خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک آغاز هفته حج و با بیان این که تمهیدات لازم جهت اعزام زائران خوزستانی به خانه خدا فراهم شده است، اظهار داشت: پرواز های استان خوزستان از بیست و ششم شهریور ماه آغاز و سی و یکم شهریور به پایان می رسند.

این مقام مسؤول با بیان این که تعداد پروازهای اعزامی از استان خوزستان به عربستان 10 پرواز است، خاطر نشان کرد: در حج امسال همه زائران خوزستانی مدینه اول هستند.

وی با اشاره به اعزام زائران خوزستانی در قالب 25 کاروان به سرزمین وحی تصریح کرد: امسال تعداد 2900 زائر به همراه 100 نفر از عوامل اجرایی به خانه خدا مشرف می شوند.

حویزاوی به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زائران اشاره کرد و گفت: در این جلسات مطالب آموزشی، بهداشتی و دیگر مسائل مورد نیاز زائران در سرزمین وحی  آموزش داده شد.

مدیر سازمان حج و زیارت استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: جلساتی پیرامون توجیه زائران فرهیخته در بحث فرهنگی و تبلیغی نیز با حضور اساتید مطرح حوزه علمیه برگزار شد.

وی به هماهنگی با مدیران ارشد خوزستان جهت جلوگیری از تأخیر در پروازها اشاره و اظهار داشت: زمان برگشت پرواز زائران بیت الله الحرام به خوزستان تاریخ یکم تا پنجم آذر ماه اعلام شده است.

حویزاوی به حضور روحانیان در کاروان ها اشاره کرد و گفت: آموزش مناسک حج و نظارت بر اعمال زائران از جمله وظایف روحانیان کاروان های حج است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در هر کاروان 90 نفره یک روحانی و در کاروان های  130 نفره دو روحانی و در کاروان های 180 نفره به همراه دو روحانی یک معینه خانم نیز حضور دارند./9464/ت302/غ

ارسال نظرات