۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۸۳۱۴۵
امام جمعه موقت مشهد مطرح کرد؛

تهدید نظامی سوریه؛ آخرین تلاش آمریکا برای طرح خاورمیانه جدید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والسملمین فرزانه با اشاره به شکست طرح خاورمیانه جدید در مقابله با انقلاب اسلامی ایران، گفت: تهدید نظامی سوریه، آخرین تلاش امریکا برای جلوگیری از شکست این طرح و بی آبرویی است که در هر دو صورت حمله و عدم حمله، موج محکومیت و انزجار از امریکا را به دنبال دارد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: امریکا از گذشته های دور تا کنون همواره سه راهبرد اساسیِ تقویت و حفظ رژیم غاصب صهیونیستی، تسلط بر انرژی منطقه و غارت آن و مقابله با حرکت های اسلامی ضداستکباری را دنبال می کند.

 

وحشت آمریکا از انقلاب های اسلامی ضداستکباری

 

وی افزود:  از این رو با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا به معنای واقعی کلمه دچار وحشت شد چرا که این انقلاب نشأت گرفته از اندیشه اسلام ناب و در کشوری که از عظیم ترین منابع نفت و گاز برخوردار است، شکل گرفت و اسرائیل غاصب نیز از سوی معمار این انقلاب، غده سرطانی معرفی شد که بایستی محو شود.

 

حجت الاسلام والسملمین فرزانه ادامه داد: آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی با دستپاچگی، طرح خاورمیانه جدید را مطرح کرد که در آن، رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه محوریت داشته و سران کشورهای عرب و حاشیه خلیج فارس به عنوان مزدوران وی مطرح و ایران نیز منزوی و تحت فشار باشد.

 

تهدید نظامی سوریه؛ آخرین تلاش آمریکا برای جلوگیری از شکست طرح خاورمیانه جدید

 

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: از همین رو به بهانه انفجار یازدهم سپتامبر به افغانستان و عراق لشکرکشی و تحریم ها علیه ایران را تشدید کرد، همچنین حزب الله را تروریست و سوریه را حامی تروریست ها خواند؛ اما با این وجود نه تنها کاری از پیش نبرد بلکه خود و هم پیمانش اسرائیل غاصب، بارها در غزه و فلسطین شکست خوردند، افغانستان و عراق هم که می خواستند اهرم فشاری علیه ایران باشد، به باتلاقی تبدیل شد که راه نجات از آن ندارند و ایران که در پی انزوای آن بودند به یکی از عناصر دخیل در تحولات جهانی تبدیل شد.

 

وی با بیان این که در سوریه نیز به عنوان محور مقاومت، آمریکا همین روند را دنبال می کند، افزود: امریکا قصد داشت درگیری های سوریه را این گونه جلوه دهد که مردم سوریه نیز مانند مصر و تونس علیه حکومت به پا خاسته اند. از این رو جنگ داخلی راه انداخت که 90 درصد افراد درگیر در آن غیرسوری هستند و وحشی گری های بی سابقه در تاریخ را مرتکب می شوند.

 

حجت الاسلام والسملمین فرزانه گفت: با پاکسازی و بازپس گیری القصیر و پیش روی نیروهای دولتی سوریه، امریکا از ترس این که مبادا در سوریه نیز مانند عراق و افغانستان با شکست مواجه شود، دست به تهدید نظامی زد. در حالی که کاملا بر سر دوراهی قرار دارد زیرا اگر حمله کند حامی ندارد و از سوی دیگر سوریه، قدرت نظامی و حامیان قدرتمندی دارد که پیروزی حمله امریکا را ناممکن می کند و اگر هم حمله نکند بی آبرو می شود.

 

وی با بیان این که این خاصیت باطل است که همیشه بر سر دو راهی و تردید قرار دارد، خاطرنشان کرد: در هر دو صورت حمله و عدم حمله، موج محکومیت و انزجار از امریکا رو به افزایش است و در مجموع هیچ چیز به نفع آمریکا نیست.

 

جریانات و شخصیت های سیاسی از اختلاف افکنی، سیاه نمایی و تخریب دست بردارند

 

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: در داخل کشور نیز با وجود حمایت رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و دولت جدید کمر همت ببندند و از طریق افزایش قدرت علمی و اقتصادی، حفظ آرامش و اتحاد و تقویت یاد خدا و توکل بر او  نظام را استحکام ببخشند که در این صورت آینده روشنی در پیش رو خواهد بود.

 

حجت الاسلام والسلمین فرزانه همچنین از همه احزاب و جریانات و شخصیت های سیاسی خواست از اختلاف افکنی، سیاه نمایی، عیبجویی و تخریب یکدیگر دست بردارند و از دیگرانی که این راه را رفته و اکنون منزوی شده اند، عبرت بگیرند.

 

وی از مردم خواست با همکاری و انتقاد سازنده به معنای گوشزدکردن دلسوزانه و به موقع نقاط ضعفی که سبب ضرر و خسران می شود، و به دور از هرگونه کینه توزی، دولت را در تحقق اهداف خود یاری کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد همچنین با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و ایام میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، به تحولات آستان قدس رضوی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، خدماتی، عمرانی و پزشکی اشاره کرده و آن را حاصل تلاش های روحانیت انقلابی دانست.

 

وی در خطبه نخست نیز با اشاره به پیامدهای جبران ناپذیر افت معنویت در جامعه، بر لزوم توجه به رشد معنوی و رعایت تقوای فردی و جمعی از سوی آحاد جامعه تأکید کرد./930/پ201/س

 

ارسال نظرات