۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۰۵۰
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد؛

برگزاری 16 ویژه برنامه رضوی برای کودکان و نوجوانان

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان 16 ویژه برنامه فرهنگی و هنری متنوع را برای این قشر آینده ساز با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می کند.
صادق رضايي، مدير کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید صادق رضایی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامگاه چهارشنبه در در مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) هجرت امام رضا(ع) به ایران اسلامی را هجرتی پیامبر گونه دانست و افزود: اگر مبدأ تاریخ هجری نداشتیم این روز می توانست مبدأ تاریخ هجری ایران اسلامی باشد.

این مقام مسؤول با بیان این که 22 بهمن یوم الله بزرگ ملت ایران است، اظهار داشت: این مراسم نیز می تواند گرامیداشت یوم الله سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران اسلامی باشد.

رضایی حضور کودکان و نوجوانان در مراسم استقبال از کاروان نمادین امام رضا(ع) را بسیار چشم گیر دانست و افزود: برگزاری چنین مراسماتی دارای کارکردهای فرهنگی و تربیتی بسیاری برای کودکان و نوجوانان است.

وی به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان 16 برنامه فرهنگی و هنری متنوع را برای این قشر آینده ساز با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می کند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی جاده ولایت خاطرنشان کرد: این مسابقه با هدف، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، آشنایی و شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به مسیر ورود حضرت علی بن موسی‌الرضا به ایران برگزار شد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: عکس های کودکان از حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) بر روح و روان این عزیزان نقش بسته است و در آینده در رفتار و سیره زندگی آنان اثر گذار است.

وی پیروی از سیره و رفتار ائمه معصومین را مهم‎ترین هدف برگزاری چنین مراسماتی دانست و گفت: مربیان باید با روش های جذاب، شعر و داستان سخنان اهل بیت(ع) را به کودکان آموزش دهند./9464/پ203/غ

ارسال نظرات