۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۸۲۸۱۵

16 شهریور؛ آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی طلاب پایه‌های 2 تا 10 حوزه علمیه بناب دو هفته زودتر از سایر مدارس علمیه کشور آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام صفرزاده مدير حوزه علميه سفيران هدايت تبريز

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ترشیح برنامه های آموزشی این مرکز بزرگ علوم دینی در سال تحصیلی جدید پرداخت و اظهار داشت: طرح‌های ابتکاری و موفق آموزشی حوزه علمیه بناب با جدیت بیشتر در سال تحصیلی جدید نیز پیگیری خواهد شد.


وی با بیان این‌که دوره آموزشی مکالمه زبان عربی پایان یافته است، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری موفق این دوره اختیاری در تابستان سال گذشته، امسال نیز با استقبال طلاب مواجه شدیم که در نهایت 35 نفر برای حضور در دوره انتخاب شدند که در آستانه آغاز سال تحصیلی دوره به پایان رسید.


حجت الاسلام صفرزاده افزود: در این دوره روزانه طلاب ساعاتی را در کلاس های درسی حاضر می شدند و ساعاتی را برای مکالمه با یکدیگر اختصاص می دادند که محتوای اصلی دوره از کتاب «اللغة العربیة» تالیف جمعی از اساتید برجسته جامعة المصطفی در نظر گرفته شده بود.


معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که در پایان این دوره آموزشی از مواد درسی تدریس شده امتحان به عمل آمد، گفت: دوره های آموزشی مختلف در عرصه های فرهنگی، قرآنی و مهارتی در حوزه تبلیغ از دیگر برنامه های فصل تابستان این مرکز علوم دینی بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بناب در 16 شهریورماه خبر داد و اظهار داشت: این مراسم از ساعت 18 در مسجد حوزه علمیه بناب با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری و همچنین سخنرانی آیت الله رسولی محلاتی برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام صفرزاده افزود: سال تحصیلی طلاب پایه‌های 2 تا 10 حوزه علمیه بناب دو هفته زودتر از سایر مدارس علمیه کشور آغاز خواهد شد، اما سال تحصیلی طلاب پایه یک و یا ورودی جدید پس از پایان دوره اختبار و تثبیت از ابتدای مهرماه شروع می شود.


معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که حدود 100 طلبه ورودی جدید در سال تحصیلی 93-92 حوزه علمیه بناب تحصیل خواهند کرد، گفت: هم اکنون بیش از 550 طلبه در 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب شهرستان بناب در حال کسب علوم و معارف اسلامی هستند./935/ت302/ی

ارسال نظرات