۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۸۲۷۸۹
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دولت با استفاده صحیح از منابع در راستای خودکفایی و رونق اقتصادی کشور گام بردارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که ایران قابلیت این را دارد که در تمام مسائل و نیازهای خود به خودکفایی برسد، گفت: دولت باید تلاش کند با استفاده از منابع و امکانات موجود در کشور سرمایه‌های مورد نیاز را تأمین کند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار فرهاد زارعی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم و هیأت همراه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این قابلیت را دارد که در تمام مسائل و نیازهای خود به خودکفایی برسد.
وی با بیان این‌که باید تلاش شود نیازهای اولیه در کشور تأمین شود تا نیازی به کشورهای دیگر نباشد، افزود: واردات از کشورهای دیگر کسر شأن برای جمهوری اسلامی است که کشور ما دارای منابع عظیم اقتصادی است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: زمین کشاورزی برای کشت گندم و غلات مورد نیاز در کشور ایران بسیار زیاد است و این نعمتی است که خداوند به کشور ما عنایت کرده، دولت باید در جهت استفاده بهتر از این زمین ها برنامه‌ریزی داشته باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به بیکاری جوانان در کشور، خاطرنشان کرد: دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و امکانات مورد نیاز، تسهیلات لازم و آب و زمین در اختیار افراد و کشاورزان قرار دهد تا هم این زمین‌ها آباد شود و هم نیاز خود مردم و کشور برطرف گردد و نیازی به وارد کردن گندم از کشورهای همسایه نباشد.
وی تصریح کرد: دولت باید تلاش کند با استفاده از منابع و امکانات موجود در کشور سرمایه‌های مورد نیاز را تأمین کند و وقتی کشورهای ابرقدرت و استعماری کشور را با تحریم مواجه کردند دیگر با مشکلات اقتصادی رو به رو نشود و تأثیری در روند رو به رشد کشور نداشته باشد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که ایجاد اشتغال برای جوانان، در تعالی و پیشرفت کشور بسیار مؤثر است، ادامه داد: دولت اگر جوانان را مشغول به کار کند و زمین‌ها و امکاناتی را دراختیار آنها قرار دهد، هم نیازهای جامعه برطرف می‌شود و هم جوانان مشغول به فعالیت شده و خرج و معیشتشان تأمین می‌شود.
وی با اشاره به این‌که جمعیت ایران نزدیک به 80 میلیون نفر است و در مقایسه با دو کشور چین و هند رقم زیادی نیست، ابراز داشت: این کشورها تلاش می‌کنند دستشان در مقابل دیگران دراز نباشد و نیازهای خودشان را تأمین ‌کنند، ما نیز باید همین رویه را در کشور داشته باشیم.
آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان داشت: دین مبین اسلام توجه زیادی به تأمین روزی مردم دارد و در همین راستا پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند «اگر نان نباشد، هیچ نماز، روزه و فریضه‌ای نیست و همیشه دعای حضرت این بود که خدایا هیچ وقت آب و نان ما را نگیر».
وی ادامه داد: آب و نان به دست کشاورزان جامعه تأمین می‌شود کهباید دولت توجه بهتری نسبت به این مقوله داشته باشد و از منابع به خوبی استفاده کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان افزود: البته دولت کارهای خوبی را انجام داده است ولی انتظار می‌رود خدمات و تشویق‌های بیشتری برای کشاورزان صورت بگیرد تا با تولید بیشتر، نیازهای کشور تأمین شود و به خودکفایی برسد./907/پ202/ج
ارسال نظرات