۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۸۲۵۴۴
امام جمعه بناب:

وقوع جنگ احتمالی در سوریه اوج حماقت سیاسی آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام باقری‌بنابی تحقق حمله احتمالی آمریکا به سوریه را اوج حماقت و اقدام غیرعقلایی غرب در قبال مسائل سیاسی دانست.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع عزاداران و سوگواران شهادت ششمین امام شیعیان در این شهرستان با بیان این‌که دشمن اصلی استکبار با مکتب جعفری است، اظهار داشت: اگر امروز شاهدیم که دشمن با فرقه‌تراشی به جان شیعه افتاده است، باید بدانیم که آموزه مکتب جعفری منافع ظالمان را به خطر انداخته است.


وی با بیان این‌که امروز دستان پلید استکبار از آستین فرقه ضاله وهابیت و گروه‌های تکفیری بیرون آمده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بشریت بیش از هر زمان دیگری به امنیت، صلح و آرامش نیازمند است، آمریکا و رژیم صهیونیستی بر طبل جنگ می کوبند، باید دانست که امروز زمان لشکرکشی نیست، چراکه مردم جهان نیازمند عدالت، برابری و برادری هستند.


امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که دوران جنگ، کشتار و سلاح گذشته است، گفت: قدرتی که به توپ و تانک متکی باشد، سرانجامش جز اضمحلال و شکست چیز دیگری نیست، اما در مقابل قدرتی که بر پایه تفکر، عقیده و توحید استوار است، هزاران بمب اتمی نیز نمی تواند آن را از بین ببرد.


حجت الاسلام باقری بنابی تحقق حمله احتمالی آمریکا به سوریه را اوج حماقت و اقدام غیرعقلایی غرب در قبال مسائل سیاسی دانست و گفت: البته این حقیقت بسیار روشن است که این حمله به دنبال شکست های متعدد تروریست های مورد حمایت غرب در سوریه واقع می شود.


وی افزود: سؤال اینجاست که اگر آمریکا نگران مردم سوریه در بمباران شیمیایی است، چرا اقدام به لشکرکشی نظامی به این کشور می کند، جنگی که ممکن است هزاران غیرنظامی و بی‌گناه در آن کشته شوند، مشابه جنایتی که در ویتنام، عراق و افغانستان واقع شد و آمریکا باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.


امام جمعه بناب ضمن محکوم کردن حمایت برخی از کشورهای عربی منطقه ای از آمریکا در حمله نظامی به سوریه تصریح کرد: آل سعود مسؤولیت مستقیم در قبال خون‌هایی که در بلاد اسلامی ریخته می‌شود، بر عهده دارد چراکه حامی اصلی جلادان و جنایتکاران بین المللی در منطقه بوده است.


حجت الاسلام بنابی ادامه داد: واقعیت امر آنست که آتش جنگ سوریه دامن رژیم صهیونیستی و البته عربستان، قطر و ترکیه را نیز خواهد گرفت، اگر آمریکا خود به دنبال اضمحلال سریع رژیم جعلی صهیونیستی است، هیچ ایرادی ندارد، در صورت حمله احتمالی موشک های مقاومت اسلامی تلاویو را هدف قرار خواهند داد./935/پ203/ع

ارسال نظرات