۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۲۲۸۹
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

بیانات رهبری نقشه راه دولت است/ آمریکا بیش از این خود را با چالش مواجه نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران هرگونه حماقت آمریکا و هم پیمانان این کشور در حمله نظامی به سوریه را عامل به وجود آمدن یک فاجعه در منطقه خاورمیانه دانست و تاکید کرد: در صورت وقوع حمله نظامی آمریکا بار دیگر شکست را تجربه خواهد کرد.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به تحولات کشور سوریه، استفاده از سلاح شیمیایی را حربه ای از سوی دشمنان برای حمله به این کشور دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها باید بدانند ورود به سوریه دست خودشان خواهد بود، اما خروج و بیرون آمدن از آن دست خودشان نیست و اگر چنین حماقتی را مرتکب شوند باید همچون تجربه گذشته خود در عراق و افغانستان با ذلت و خواری خاک این کشور را ترک کنند.

 

حمله به سوریه فاجعه ای برای کل منطقه خواهد بود

وی هرگونه حمله نظامی به سوریه از سوی کشورهای خارجی را یک فاجعه برای کل منطقه خواند و تاکید کرد: اگر چنانچه دولت و کشور سوریه مورد تهاجم نظامی قرار گیرد، ارتش و مردم مقاوم این کشور در مقابل آنها خواهند ایستاد و بینی آمریکا و همپیمانانش را به خاک خواهند مالید و رژیم صهیونیستی نیز با چالش جدی مواجه خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به دیدار رییس جمهور و اعضای کابینه دولت یازدهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیانات ایشان در این دیدار را نقشه راه دولت دانست.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در این دیدار ویژگی‌ها و برجستگی‌های دولت مطلوب اسلامی را متذکر شدند، تصریح کرد: فرمایشات و رهنمودهای امام و رهبری که برگرفته از قرآن و روایات است، تابلوی مسیر و راهنمای دولتمردان به شمار می آید و انحراف از آن گمراهی را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تبیین الزامات مسؤولیت در نظام اسلامی، تصریح کرد: یک مسؤول، ‌وزیر، مدیرکل و استاندار در جمهوری اسلامی باید انقلاب را با همان آهنگی که امام خمینی(ره) خواستند و شهیدان به امید آن جانشان را فدا کردند، باور داشته و دنبال کنند و به الزامات آن پایبند باشند.

 

انتظار از روحانی بیش از دیگران است

امام جمعه موقت تهران دولتمردان و اعضای کابینه را به خدمت رسانی صادقانه به مردم توصیه کرد و گفت: انتظار از آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری که لباس دین به تن دارد، این است که با دیگرانی که پیش از این در این مسؤولیت مهم بوده اند متفاوت باشد و خدمت به مردم در چارچوب شرع مقدس و ولایت فقیه را در دستور کار قرار دهد.

 

تقدیر از عملکرد رییس جمهور در معرفی زودهنگام وزرا به مجلس

وی همچنین اقدام رییس جمهور در معرفی زودهنگام وزرای پیشنهادی به مجلس را قدر دانست و با تجلیل از تعامل مناسب مجلس با دولت در جهت تشکیل کابینه، تاکید کرد: انتظار داریم برای سه وزارتخانه باقی مانده نیز وزرایی معرفی شوند که توقعات و انتظارات مردم و نمایندگان را برآورده کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که دولت پیام مجلس را دریافت کرد، تصریح کرد:‌ برای 3 وزارتخانه باقیمانده باید افرادی معرفی شوند که دغدغه دین، علم و مردم دارند.

 

اتفاقات مصر نگران کننده است

وی در ادامه تحولات کشور مصر را نگران کننده خواند و با تاکید بر این که کشتار مردم را محکوم می کنیم، بیان کرد: مصر با آن تمدن و سابقه درخشان شایسته نیست که این گونه شاهد مشکلات و کشتارها باشد؛ از این رو صاحبنظران و دلسوزان مصر باید به دنبال ارائه راهکاری برای جلوگیری از کشتار و خونریزی ها باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی آزادی حسنی مبارک دیکتاتور مصر و دربند بودن رییس جمهور منتخب و مردمی این کشور اسلامی را مایه تاسف و تاثر دانست.

 

وی به حوادث عراق نیز اشاره کرد و با محکوم کردن بمب گذاری ها و اقدامات تروریستی صورت گرفته در این کشور، گفت: دشمنان به دنبال جنگ طایفه ای و مذهبی در این کشور هستند اما خوشبختانه با موضع گیری مراجع، رهنمودهای رهبر انقلاب و برخورد صحیح علمای اهل سنت این توطئه خنثی شده است./924/پ201/ج

ارسال نظرات