۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۸۲۲۷۲
معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‎قم:

هفتاد پایگاه اطلاع رسانی در قم مشغول فعالیت هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‎ استان قم تعداد پایگاه‎های اطلاع رسانی در قم را هفتاد سایت عنوان کرد و گفت: استان قم از استان‎های خبر خیز کشور به شمار می‎آید.
محمد خامه يار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه‌یار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شامگاه پنج شنبه در نشست صمیمی اصحاب رسانه استان با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استان قم از استانهای خبرخیز کشور به شمار میآید.

وی ادامه داد: خبرنگاران استان در عرصههای مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی و همانند آن کار اطلاع رسانی را بر عهده داشته و در این زمینه فعالیت میکنند و برای رفع مشکلات شهری و زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) از هیچ تلاشی دریغ نمی‎کنند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد خبرنگاران استان قم حدود دویست نفر هستند، اظهار داشت: به سبب خبرخیز بودن استان قم حتی خبرنگاران خارجی نیز در این استان حضور پیدا میکنند.

وی افزود: سفر خبرنگاران کشورهای دیگر به استان قم یک سویه است یعنی تنها خبرنگاران خارجی در این شهر حضور پیدا میکنند و خبرنگاران استان به کشورهای دیگر سفر نمیکنند تا بتوانند از تجربیات آنها استفاده کنند.

خامه‌یار وجود حرم مطهر کریمه اهلبیت(ع) و حوزه علمیه قم را از دلایل مهم خبرخیزی این شهر دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا مشکل معیشت خبرنگاران و مشکلات صنفی آنها حل شود.

وی تصریح کرد: بیشتر نشریات استان در خانههای اجارهای ساکن بوده و فعالیت میکنند و پیشنهاد میشود همان گونه که برای ناشران مجتمعی تأسیس شد برای رسانهها نیز یک مجتمع مطبوعاتی در استان احداث شود.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تعداد پایگاههای اطلاع رسانی در قم را هفتاد سایت عنوان کرد و گفت: در اواخر دولت دهم احداث یک موزه برای مطبوعات در دستور کار قرار گرفت ولی به سبب کمبود اعتبارات این موزه نیز تاکنون احداث نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش برای اخذ مجوز برای دانشکده خبر نیز به جای نرسید، جامعه المصطفی 10 هزار طلبه غیر ایرانی دارد و مرکز برخی از خبرگزاریهای دینی مانند خبرگزاری رسا و خبرگزاری حوزه در شهر مقدس قم است از این رو لازم میآید برای بالا بردن سطح این مراکز دانشکده خبر راه اندازی شود.

خامه‌یار همچنین با لازم دانستن وجود کتابخانه تخصصی برای اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بعضا آثار برخی از خبرنگاران و عکاسان قم در کشورهای دیگر به نمایش گذاشته میشود که این مساله طرفیت بالای قم در این زمینه را نشان می‌دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه باید یک منشور اخلاقی برای روزنامهها و مطبوعات کشور وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانههای قم از با اخلاق ترین افراد در این حرفه هستند از اینرو باید تلاش شود که به الگویی برای کشور تبدیل شوند./993/پ202/ع 

 

ارسال نظرات