۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۸۳۹
قرضاوی:

مخالفان محمد مرسی خوارج هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از معارضان رییس برکنار شده مصر به عنوان خوارج یاد کرد و مفتی سابق این کشور را برده دولت و پلیس خواند.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که پس از اخراج از قطر در حال فتنه انگیزی در مصر است، در برنامه شریعت و زندگی شبکه ماهواره ای cbc از مفتی سابق مصر و همچنین مخالفان محمد مرسی به شدت انتقاد کرد.

 

وی گفت: علی جمعه، مفتی سابق مصر، برده دولت و پلیس است و معارضان محمد مرسی نیز خوارج به شمار می آیند.

 

قرضاوی با حمایت مجدد از رییس معزول مصر، افزود: محمد مرسی حاکم شرعی است و کسانی که علیه او قیام کردند خوارج هستند. علی جمعه نیز به هیچ وجه مفتی نیست و حتی عالم به شمار نمی آید، زیرا به ابن تیمیه توهین می کند.

 

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین تصریح کرد: آنچه در مصر رخ داد یک انقلاب نظامی علیه حاکم شرعی بود. لغو قانون اساسی که از سوی ملت به تصویب رسید نیز غیرجایز است.

 

وی به خوارج خواندن معارضان محمد مرسی بسنده نکرد و آنان را مهدور الدم و قتل با شمشیر دانست.

 

قرضاوی که به فتواهای خشونت انگیزانه به ویژه علیه شیعیان شهرت دارد، افرادی که قتل مردم را جایز می دانند، غیر آزاده توصیف کرد و اظهار داشت که آنان امت را به سوی شرارت رهنمود می کنند.

 

گفتنی است شیخ علی جمعه، مفتی سابق مصر با اشاره به سخنان و فتواهای قرضاوی تأکید کرد که قرضاوی به هیچ وجه عالم نیست و دچار هذین گویی شده است./980/ب902/د

ارسال نظرات