۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۱۷۹۸

سلسله مسابقات «شمیم ولایت» در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) از برگزاری سلسله مسابقات دینی و فرهنگی شمیم ولایت ویژه کارمندان این دانشگاه خبر داد.
رضا شيشه بر، معاون تحصيلات تکميلي دانشگاه اميرالمؤمنين اهواز

رضا شیشه بر، معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تشریح آخرین فعالیت های فرهنگی این معاونت پرداخت و گفت: با توجه به رسالت معنوی و مذهبی این دانشگاه، فعالیت های فرهنگی نیز باید در طراز این دانشگاه برنامه ریزی و اجرا شود، از این رو در برنامه ریزی های انجام شده باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با تأکید بر این که شکوفایی فعالیت های فرهنگی در مراکز فرهنگی و آموزشی بسیار مهم است، ابراز داشت: فضا سازی دانشگاه با استفاده از بنرها در مناسبت های مذهبی و ملی از برنامه های انجام شده در این دانشگاه انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت مسأله ولایت و امامت، از برگزاری پنج سری سلسله مسابقات شمیم ولایت ویژه کارکنان و کارمندان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و گفت: در دین مبین اسلام مسأله ولایت امیرمومنان حضرت علی(ع) بسیار حائز اهمیت است که با توجه به حساسیت موضوع مسابقه ای با عنوان «شمیم ولایت» با هدف آشنایی بیشتر  کارکنان این دانشگاه با موضوعات گوناگون ولایت برگزار شده است.

شیشه بر با تأکید بر این که سؤالات مرحله ششم مسابقه «شمیم ولایت» تدوین شده و آماده انتشار است، بیان داشت: در پایان هر مرحله از مسابقات «شمیم ولایت» به نفرات برتر این مسابقه جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به برگزاری مستمر نمازجماعت در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، تصریح کرد: خوشبختانه کارکنان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهتمام ویژه ای در برگزاری نمازجماعت دارند و همواره حضوری پرشور در نماز دارند که تاکنون توانسته اثر سازنده ای در ایجاد فضای معنوی دانشگاه داشته باشد.

وی تأکید کرد: راه اندازی ایستگاه فرهنگی، تجمع خانواده های کارکنان و اساتید ، نشست ماهانه مدیران و کارکنان، سخنرانی مبلغان، راه اندازی نشریه و اردو های فرهنگی نیز در برنامه این معاونت قرار دارند.

شیشه بر با اشاره به قرائت روزانه قرآن کریم از سوی کارکنان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری کارکنان دانشگاه توانستیم روزانه کرسی قرائت قرآن را پس از نماز ظهر و عصر برگزار کنیم تا کارکنان با روحیه بسیار معنوی و قرآنی ادامه فعالیت های خود را انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی به سوی نور، ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است، توانستیم مسابقه مکتوب به سوی نور را برگزار کنیم.

شیشه بر در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اجرای برنامه های تفریحی و مفرح برای کارکنان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، گفت: با توجه به فعالیت های فشرده کاری کارکنان در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و ضرورت ایجاد شادابی در میان کارکنان این دانشگاه، برنامه های ورزشی برای آنان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این برنامه ها پاسخگوی زحمات ارزنده کارکنان باشیم./9461/ت302/غ

ارسال نظرات