۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۸۱۶۷۶
در جمع طلایه داران خوزستان مطرح شد:

لزوم انتقال فرهنگ نسل دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار انتقال فرهنگ جنگ به جوانان شد و دلیل این امر را از بین نرفتن این فرهنگ و استقامت دانست.
حبيب آقا جري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس ظهر امروز 3 شهریورماه در خبرگزاری خانه ملت و با حضور حبیب آقاجری، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و سردار رضا بنده لو عضو هیئت مدیره بنیان گذاران انجمن جانبازان کارآفرین، برگزار شد.
در این نشست خبری آقاجری، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را درباره 8 سال دفاع مقدس شروع کرد و گفت: تلاش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس از کارهای بسیار مهمی محسوب می‌شود که بعد از جنگ صورت گرفته است.
وی در ادامه 8 سال دفاع مقدس را سرمایه عظیم این ملت و الگویی برای جهانیان دانست و یادآور شد: زمانی که سربازان اسلام به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی دست یافتند، اسلام ناب محمدی در این کشور برقرار شد و الگوبرداری از این انقلاب را می‌توان در کشورهای عربی یافت.
آقاجری انقلاب اسلامی ایران را یک تهدید برای غرب دانست و اظهار کرد: منطقه خاورمیانه یک منطقه بسیار خاص محسوب می‌شود و با توجه به این که یک حکومت اسلامی در آن برقرار شود قطعا تهدیدی برای منافع غرب خواهد بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ارتش در اوایل جنگ دارای انسجام نبود و سپاه پاسداران در شرف شکل‌گیری بود تأکید داشت: در اوایل جنگ ایران از نظر سازمانی توان دفاع در برابر تهاجم دشمن را نداشت، این مردم بودند که به کمک سپاه و ارتش گسیل پیدا کردند.
آقاجری یادآور شد: زمانی که بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود اجازه ورود به مردم برای شرکت در جنگ را صادر نمی‌کرد و با تدابیری که امام(ره) اندیشیدند دشمن توان مقابله با سربازان اسلام را نیافت.
وی با اشاره به عملیات والفجر 8 خاطرنشان کرد: این عملیات جز عملیات‌های بسیار مهم و حساس به شمار می‌آید که به ذهن دشمن هم خطور نمی‌کرد که سربازان اسلام بتوانند از اروندرود گذر کرده و محاصره را در هم بشکنند.
آقاجری استقامت سربازان اسلام را رمز پیروزی اسلام دانست و ابراز داشت: صدام در خیال این بود که مردم عرب زبان خوزستان را به سمت خود کشانده تا بتواند نظام جمهوری اسلامی ایران را درهم بشکند اما با لبیک یا خمینی مواجه شد و این خود یک پیروزی در اوایل جنگ به شمار می‌آید.
لزوم انتقال فرهنگ جنگ به نسل جوان
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: انتقال فرهنگ جنگ به نسل جوان موضوعی تأثیرگذار در جامعه است.
آقاجری راه‌کارهای انتقال فرهنگ جنگ به نسل جوان را ایجاد گفتمان جنگ و راه‌کارهایی که به پیروزی منجر شد، ایجاد همایش‌های جذاب برای نسل جوان، نشر کتب درباره جنگ، مراجعه به سازمان‌هایی که حفظ آثار جنگ را بر عهده دارد، استفاده از آثار جنگی که در مناطق جنگ زده وجود دارد و ایجاد شب‌های خاطره دانست و تأکید داشت: کارهایی که در این نمایشگاه صورت می‌پذیرد موازی کارهای سازمان‌های مربوطه نباشد، در کنار یکدیگر مشغول به فعالیت شوید.
نعمت ولی فقیه
آقا جری با اشاره به تحولات منطقه ابراز کرد: کشورهایی چون مصر و دیگر کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها به وقوع پیوسته است به دلیل نداشتن رهبری واحد و ولی فقیه به مشکلاتی که همه در جریان هستیم گرفتار شدند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف بیان داشت: اگر مجلس، قوه قضائیه، قوه مجریه و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها به دستورات ولی فقیه عمل بکنند ایران الگویی برای جهان خواهد بود.
وی یادآور شد: مسؤولین اگر به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند قطعا بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد و در برابر تهاجم فرهنگی نیز به همین شکل عمل کنند مشکلات ملت ایران تا حدی برطرف می‌شود.
لازم به ذکر است که جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس 2 تا 5 مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.nasledefa.ir مراجعه نمایید.
شایان ذکر است که این نمایشگاه دست آوردهای 8 سال دفاع مقدس تا به کنون را به همراه دارد./9599/پ202/ص
ارسال نظرات