۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۸۱۶۵۱
نماینده خبرگان رهبری:

مخالفت آمریکا با حوادث مصر دروغین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی مخالفت ظاهری آمریکا با حوادث اخیر مصر را ظاهری دانست و افزود: اقدام نظامیان حاکم در مصر و توطئه‌های آمریکا در سرکوب و کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور، حرکت مردم را در استقرار دولت مستقل به هدر داد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه با بیان این‌که حوادث منطقه‌ای عبرت‌هایی ارزشمند برای ملت انقلابی ایران محسوب می شود، اظهار داشت: حوادث مصر بیش از گذشته قدر و ارزش ولایت فقیه در ایران اسلامی را آشکار کرد.


وی مهم ترین عامل انحراف و شکست انقلاب مردم مسلمان مصر را عدم بهره مندی از رهبری واحد و الهی دانست و خاطرنشان کرد: کودتای نظامی مصر که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی واقع شد، نشان داد که اگر بصیرت و هوشیاری در دفاع از انقلاب وجود نداشته باشد، دشمنان به دنبال مصادره داشته‌ها خواهند بود.


امام جمعه مراغه با بیان‌که کودتای نظامی و حوادث اخیر مصر پس از گذشته چند سال از انقلاب اسلامی مردم این کشور، نشان از بازگشت حکومت این کشور به نقطه نخست است، تصریح کرد: حوادث اخیر مصر و آزادی حسنی مبارک، بازگشت به نقطه صفر در این کشور است.


وی با تأکید بر این‌که دست‌های پشت پرده غرب، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم مصر آشکار است، گفت: مسلمانان باید در این برهه با شناخت دسیسه های دشمن، در برابر توطئه های آنها انسجام و وحدت داشته باشند، در غیر این صورت نه تنها انقلاب آنان مصادره خواهد شد، بلکه رهبران نهضت نیز دربند مداخله‌گران خواهند بود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه مخالفت ظاهری آمریکا با حوادث اخیر مصر را ظاهری دانست و افزود: اقدام نظامیان حاکم در مصر و توطئه های آمریکا در سرکوب و کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور، حرکت و زحمات مردم این کشور را در استقرار دولت مستقل به هدر داد.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تداوم و حفظ انقلاب بسیار سخت‌تر و مهم‌تر از به پیروزی رساندن آن است، تصریح کرد: ملت ایران هم اکنون در سایه اتحاد، همدلی و وحدت و با تبعیت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در حفظ انقلاب می کوشند، مردم انقلابی منطقه نیز باید با الگوپذیری از ایرانیان ولایت‌مدار نهضت خود را ادامه دهند.


وی مجاهدت در راه خون شهدای انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفظ خون شهدا تنها با تبعیت از ولایت فقیه و حضور در صحنه های انقلاب ممکن خواهد بود، بی تفاوتی نسبت به توطئه های دشمنان اسلام در شأن مسلمانی و شیعه دوازده امامی نیست./935/پ202/س

ارسال نظرات