۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۸۱۳۴۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مسجد قلب تپنده اسلام است/ کارنامه رژیم صهیونیستی مملو از اقدامات ضد بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با اشاره به جنایت و خباثت‎های رژیم غاصب اسرائیل گفت: این رژیم از کارنامه بسیار وحشتناک، سیاه، ننگین و ضد بشری برخوردار است که یکی از نقاط تاریک آن آتش زدن مسجد الاقصی است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور عصر امروز در همایش مساجد و روز بسیج مساجد، محلات که همزمان با روز جهانی مساجد در اداره کل تبلیغات اسلامی قم و با حضور طلاب و اعضای سپاه پاسداران استان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم به بررسی جایگاه و کارکردهای مساجد در اسلام پرداخت.

وی بسیج مساجد، هیأت امنا، روحانیون و بانیان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسجد تنها محل عبادت نیست هر چند که کارکرد عبادی بسیار مهم است ولی مسائل آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی، رسانهای، روحی و روانی نیز از دیگر کارکردهای مساجد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پیام مسجد همگانی، مثبت، هدایتگر دلها و موجب نفوذ سخن در میان مردم است، برای نمونه نماز جمعه به عنوان یک رسانهای است که پیام رسان آن باید عالم و عادل باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی و جهاد در سایه مساجد به وجود آمد و مساجد باید همانند عصر پیامبر(ص) مرکز تجمع رزمندگان قرار گیرد؛ همچنین مسجد سبب آرامش روح و روان افراد میشود، در روایتی از امام صادق(ع) وارد شده «هر زمان که دلهای شما به تنگ آمد و مشکلات پیش آمد به مسجد رفته و عبادت کنید».

آیتالله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه باید از تمام کارکردهای مساجد بهره کافی برد اظهار داشت: متأسفانه امروزه در برخی مواقع از تمام کارکردهای مساجد بهره کافی برده نمیشود در حالی که به برکت مساجد که محل تبلیغ روحانیان است مردم با دین آشنا شدند.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در بیست و هشت آیه از قرآن به جایگاه مساجد اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در مکاتب و ادیان مختلف مکان مقدسی برای عبادت است و در اسلام نیز که کاملترین دین است مکان مقدس مسجد است.

وی تصریح کرد: مسجد قلب تپنده حیات اسلام است که باید کانون و محور فعالیتهای ما قرار گیرد، حتی در اسلام گفته میشود افراد در خانه خود محلی را به عنوان مسجد انتخاب کرده و در آن مکان به عبادت بپردازند.

امام جمعه قم حفظ مساجد و پایگاههای دینی را از فلسفههای جهاد دانسته و بر حفظ حرمت مساجد و دفاع از آن تأکید کرد، گفت: در اسلام تنها مؤمنان حق ورود به مساجد را داشته و کفار نباید در این اماکن مقدس حضور داشته باشند.

آیتالله حسینی بوشهری در ادامه حادثه سی مرداد ماه سال 48 و به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:  در سال 48 اسرائیل غاصب پس از تصرف منطقه شرقی بیت المقدس دست به جنایت وحشیانه آتش زدن قبله نخست مسلمان زد.

وی ادامه داد: این رژیم غاصب به سبب خباثت هر روز به بهانهای حادثه جدید میآفریند و از کارنامه بسیار وحشتناک، سیاه، ننگین و ضد بشری برخوردار است که یکی از نقاط تاریک این کارنامه به آتش کشیدن مسجد الاقصی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ابعاد خسارت به مسجد الاقصی در سال 48 ویران شدن کامل دویست متر مربع از سقف مسجد الاقصی بود، گفت: در این حادثه منبر قدیمی که سابقه تاریخی هشتصد ساله داشت از بین رفت، بسیار از ستونهای این مسجد فرو ریخت و حادثه بسیار نگران کننده بود.

وی یادآور شد: در همان سال امام راحل که پرچم داری بیداری هستند در نجف اقامت داشتند و نسبت به این حادثه عکس العمل بسیار تندی نشان داده و افزونبر محکومیت این جنایت از مسلمانان خواستند تا در برابر دشمنان با یکدیگر متحد شوند.

امام جمعه قم با اشاره به حمله هوایی به مسجد الاقصی در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل نیز خاطرنشان ساخت: اکنون نیز گاهی مواقع از سوی باستان شناسان حرکاتی به عنوان کشف معبد سلیمان در این مسجد شکل گرفته و تونل زده می شود که هدف اصلی آنها تخریب قبله نخست مسلمانان است./993/پ202/ع

ارسال نظرات