۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۱۱۶۵

پلیس انگلیس اطلاعات افشا شده توسط اسنودن را نابود کرد

خبرگزاری رسا ـ دولت انگلیس از اظهارنظر درباره اتهامی که از طرف گاردین وارد شده خودداری می‌‎کند.
اسنودن
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری به نقل از سردبیر گاردین گفت: نیروهای امنیتی انگلیس، درایوهای کامپیوتری حاوی اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن را از بین برده اند.
 
آلن راسبریجر، سردبیر روزنامه انگلیسی گاردین گفته است: اقدام به از بین بردن این اطلاعات نقطه اوج فشارهایی است که چهره های در سایه دولت انگلیس در هفته های اخیر بر گاردین وارد کرده اند.
 
به گفته وی، پس از تهدید و فشار طولانی ماموران امنیتی در دفتر گاردین، کامپیوترهایی که اطلاعات اسنودن روی آنها بود را از بین بردند. او این اتفاق را یکی از عجیب و غریب ترین لحظاتی دانسته که در تاریخ گاردین به چشم می‌خورد.
 
بی بی سی در ادامه گفت: دولت انگلیس از اظهارنظر درباره اتهامی که از طرف گاردین وارد شده خودداری می‌کند.
 
قابل ذکر است گاردین اولین رسانه ای بود که اطلاعات ادوارد اسنودن درباره جاسوسی غیرقانونی آژانس ملی امنیت ایالات متحده علیه شهروندان آمریکایی را افشا کرد. با افشای اطلاعات بیشتر، روشن شد که آمریکا همچنین به شنود ارتباطات متحدان اروپایی خود نیز دست می زند.
 
به گفته گاردین؛ به رغم نابود کردن اطلاعات اسنودن در کامپیوترهای لندن، کپی این اطلاعات در دفاتر دیگر گاردین وجود دارد.
 
گفتنی است دو روز پیش پلیس انگلیس دیوید میراندا، دوست گلن گرینوالد، روزنامه نگاری که اطلاعات اسنودن را منتشر کرده بود، بازداشت کرد. بازداشت دیوید میراندا تحت قانون ضدتروریسم انجام گرفت. دیوید میراندا شهروند برزیل است و با آقای گرینوالد با هم در یک خانه زندگی می‌کنند.
 
منتقدان می‌گویند دولت بریتانیا با اقدام به بازداشت شریک زندگی آقای گرینوالد، قصد ارعاب روزنامه نگاران را دارد.
/1421/1409/ح
 
 
ارسال نظرات