۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۱۱۲۲
مفتی سوریه:

جلوگیری از کشتار کودکان مظلوم از زیارت خانه خدا بهتر است

خبرگزاری رسا ـ مفتی سوریه گفت: جلوگیری از کشتار کودکان مظلوم از زیارت خانه خدا و هزار رکعت نماز در دل شب بهتر است.
شيخ بدرالدين حسون مفتي سوريه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه در نشست گروه های آشتی ملی که روز گذشته در هتل الدمای دمشق برگزار شد، گفت: مصالحه بین مردم یک رسالت انسانی و تاریخی است که باید به آن اهتمام ویژهای داشت.
 
وی ضمن دعوت مردم به پایان خونریزی و درگیری در سوریه افزود: جلوگیری از ریختن خون کودکان مظلوم بهتر از زیارت خانه خدا و هزار رکعت نماز در دل شب است. خون انسان مظلوم و بی گناه در همه ادیان الهی محترم و مقدس است.
 
شیخ کمیل نصر عضو اتحادیه علمای شام نیز به پشت پردههای جنگ سوریه اشاره کرد و عنوان داشت: آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و بعضی از کشورهای عربی و غربی، گروهای تروریستی و تکفیری سوریه را هدایت و تجهیز میکنند.
 
وی همچنین گفتوگو را آخرین راه حل بحران سوریه دانست و تاکید کرد که آرامش به وسیله گفتوگو به کشور باز خواهد گشت.
 
علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان، جنگ در سوریه را جنگی جهانی توصیف کرد و ادامه داد: بسیاری از کشورهای خارجی کمر به نابودی سوریه بستهاند.
 
وی افزود: سوریه یک کشور تاریخی، فرهنگی و دارای تمدن ارزشمند و بزرگیست ولی با این حال شاهد ظلم و ستم جهانی است. یکی از اهداف شوم گروههای تروریستی و تکفیری تخریب آثار غنی، تاریخی و فرهنگی سوریه است.
 
وزیر آشتی ملی سوریه با انتقاد از حضور گروههای تروریستی در سوریه و کشورهای منطقه و آثار و پیامدهای شوم آنان بر جامعه خاطرنشان ساخت: یکی از وظایف عمده وزارت آشتی ملی سوریه، پایان بحران این کشور به وسیله گفتوگو و مصالحه است./994/ب902/د
ارسال نظرات