۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۰۹۰
دبیرکل آیسیسکو:

طایفه‎گری تهدیدی جدی برای ثبات کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل آیسیسکو گفت: جهان اسلام امروزه از تب منفور طایفه‎گری رنج می‎برد که در پیکره آن نفوذ کرده و کیان ملت‎های مسلمان را با تهدید جدی مواجه کرده است.
آيسسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "عبدالعزیز بن عثمان التویجری" دبیر کل سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی اسلامی "آیسیسکو" طی سخنانی در شانزدهمین کنفرانس موسسه پادشاهی اندیشه اسلامی آل البیت در امان، با تاکید بر اینکه که جهان اسلام بیش از پیش نیازمند تدبیر، عقلانیت، گذشت و احترام به کرامت و جایگاه انسان ها است، گفت: امروزه برخی از کشورهای اسلامی با آشوب های ناشی از طایفه گری و تندروی مواجهند و این مساله به یک تهدید جدی برای ثبات و امنیت و حتی حاکمیت دیگر کشورها در آمده است.

 

وی از گسترش دامنه فتنه ، آشوب ، خونریزی و جنگ در برخی کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرد و افزود: سیاستمداران و فرهیختگان باید با تدبیر و عقلانیت در مقابل این فتنه های کور که دشمنان جهان اسلام به آن دامن می زنند، ایستادگی کرده و از هیچ تلاشی برای وحدت صف مسلمانان و سازندگی کشورهای اسلامی و سربلندی ملت های مسلمان دریغ نکنند.

 

گفتنی است شانزدهمین کنفرانس موسسه پادشاهی اندیشه اسلامی آل البیت روز دوشنبه با عنوان طرح حکومت اسلامی نوین قابل دوام وپایدار در امان پایتخت اردن آغاز به کار کرد. /982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات