۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۰۹۳۸

18 هزار مسجد جدید تا سه سال آینده در سنگاپور ساخته می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخست‎وزیر سنگاپور از تصمیم دولت این کشور برای ساخت 18000 مسجد جدید تا سه سال آینده در این کشور آسیایی خبر داد.
مسجد سلطان در سنگاپور
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری " news asiachannelلی هوسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور از ساخت بیش از 18 هزار مسجد جدید در مناطق وودلندز، جورونگ غربی و پانگول تا سال 2016 میلادی خبر داد.
 
وی همچنین تاکید کرد که توسعه مسجد النور این کشور نشان دهنده پیشرفت خوب نوسازی مساجد و ساخت عبادتگاه های جدید برای مسلمانان در سنگاپور است.
 
لونگ با بیان این که مساجد جدیدی در سنگاپور ساخته خواهند شد از حفظ مساجد قدیمی که میراث فرهنگی این کشور محسوب می شوند نیز دفاع کرد.
 
نخست وزیر سنگاپور گفت: من مطمئن هستم که مسلمانان و غیرمسلمانان متعهد هستند که سنگاپور یک کشور چندنژادی و شایسته سالار باشد.
 
در سال 2010 میلادی حدود 15 درصد از جمعیت پانزده سال به بالا را در سنگاپور مسلمانان تشکیل داده و 17 درصد از مسلمانان این کشور از کشورهای آسیای جنوب شرقی بودند. 
 
با وجود آن که اکثر مسلمانان سنگاپور را مسلمانان سنی مذهب پیرو فرقه شافعی تشکیل می دهند اما مسلمانان حنفی مذهب و همچنین شیعه نیز در این کشور زندگی می کنند./990/ب902/د
ارسال نظرات