۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۶۶۰
روحانی آزاده و جانباز با بیان خاطره ای از دوران اسارت؛

نان هایی که همچون سنگ سر منافقان را شکستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جابریان که هم سلولی مرحوم ابوترابی در دوران اسارت بود به بیان خاطره ای از اسرای ایرانی پرداخت که چگونه با نان هایی همچون سنگ، سر منافقان را شکستند و آنها را مجبور به فرار کردند.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، روحانی آزاده و جانباز، شامگاه گذشته، بیست و چهارم مردادماه در جشن بزرگ «حماسه صبر» ویژه ورود آزادگان به میهن اسلامی، با یادآوری خاطرات شیرین و تلخ اسارت در زندان های رژیم بعث عراق، اظهار داشت: بچه های رزمنده دوران سختی را در زندان های رژیم بعث عراق گذراندند و روزی بیش از صد بار مرگ را به چشمان خود می دیدند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز داشت: با وجود همه سختی ها و مشقت هایی که در آن دوران وجود داشت، قوه ایمانی و باور علوی رزمندگان ایرانی آنها را در برابر شکنجه های بعثی ها استوار و ثابت قدم کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که در دوران هشت سال اسارت در زندان های رژیم بعث عراق خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در دل های رزمندگان وجود دارد، بیان داشت: برخی از شکنجه هایی که سربازان عراقی انجام می دادند با وجود سختی و درد حاصل از ضرب کابل ها، خاطراتی در دل آنها نهفته بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عشق و محبت به حضرت امام خمینی(ره) در میان رزمندگان ایرانی در زندان های بعثی موج می زد، تصریح کرد: بچه های رزمندگان در آن شرایط سخت و بسیار دردآور حاضر بودند جان خود را از دست بدهند اما توهینی به رهبرشان نشود و در برابر این اصل بسیار استوار بودند.

وی با اشاره به حضور مرحوم ابوترابی در میان رزمندگان ایرانی خاطرنشان کرد: به یقین حضور مرحوم حاج آقای ابوترابی در میان رزمندگان ایرانی در زندان های رژیم بعث عراق نعمتی بزرگ و قوت قلبی مثبت برای رزمنده ها بود.

روحانی آزاده و جانباز ادامه داد: بستر بنده در اردوگاه موصل دو کنار حاج آقای ابوترابی بود و به سبب این که مرحوم حاج آقای ابوترابی، بنده و چند تن از رزمندگان روحانی بودیم در میان دیگر رزمنده ها احترام خاصی برای ما قائل بودند و بدون دستور روحانیان اردوگاه بچه های رزمنده کاری انجام نمی دادند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان به بیان خاطره ای از هشت سال حضور در زندان های رژیم بعث عراق پرداخت و گفت: به تازگی به اسارت نیروهای بعثی درآمده بودیم، نیروهای بعثی خباثت به خرج دادند و چند شبانه روز به اسرا غذا و آب ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان ابراز داشت: در نزدیک اردوگاه، آشپزخانه نیروهای عراقی بود که از آن آشپزخانه نان هایی به درون اردوگاه پرتاب می شد و این نان ها بسیار سفت و خوردن آنها برای بچه های ایرانی مشکل بود اما گرسنگی آنچنان غلبه کرده بود که متوجه خشک بودن آن نان ها نبودیم.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بسیاری از بچه های رزمنده این نان های سخت را به دست آوردند و وقتی برای خوردن این نان ها آماده می شدند، چند نفر از نیروهای منافقان برای یارگیری و جمع آوری نیرو وارد اردوگاه اسرای ایرانی شدند.

وی افزود: بچه های ایرانی وقتی منافقان را دیدند، گرسنگی از تن آنها خارج شد و نان هایی که همچون سنگ بودند را به سوی نیروهای منافقان پرتاب کردند و سر چند نفر از آنها با این نان ها شکست و خونی شد و منافقان جز فرار راه دیگری نداشتند./9461/پ202/غ

ارسال نظرات