۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۸۰۳۴۳

اعضای خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی نصرتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از اعضای خانه مطبوعات با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش بسزایی در روشنگری افکار عمومی نسبت به واقعیت های موجود در جامعه بین الملل بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی در خط مقدم مقابله با توطئه های فرهنگی، اعتقادی و ضدبشری غرب قرار دارند، خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه خبرنگاران در شرایط  فعلی بسیار حساس بوده چراکه نظام اسلامی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب به نقش‌آفرینی خبرنگاران نیازمند است.


نصرتی با اشاره به این‌که جامعه امروز ایران بیش از پیش به نقش آفرینی اصحاب رسانه احتیاج دارد، تصریح کرد: این نقش و رسالت در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی ایفا شده است، چه در دوران پیروزی انقلاب، چه در زمان جنگ تحمیلی، چه دوران سازندگی و چه امروز که انقلاب الهام بخش بیداری اسلامی است.


معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نقش خبرنگاران در پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از نمونه های عینی تأثیرگذاری رسانه در جریان‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: این نقش‌آفرینی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به زیبایی هر چه تمام ایفا شد که با جانفشانی خبرنگاران همراه بود.


همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از وضعیت مطبوعات محلی و فعالیت خبرنگاران استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: رسانه های استان از بهترین و سالم ترین خبرنگاران بهره مند هستند و نقش بسزایی در انعکاس رویدادها در مقاطع حساس و سرنوشت ساز داشته اند.


رسول درسخوان، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم یکی از دغدغه های خبرنگاران را داشتن آرامش فکری و ذهنی دانست و گفت: این مسأله تنها در صورت تامین نیازهای معیشتی خبرنگاران محقق می شود، در حقیقت مسؤولان موظف به تأمین معیشت این قشر فرهیخته جامعه هستند.


گفتنی است، در این مراسم که از اعضای خانه مطبوعات و فعالان خبری استان تجلیل شد، اکبری عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی به بیان دغدغه‌های اصحا
ب رسانه ها و انتظارات این قشر از مسؤولان پرداخت./935/پ202/ب

ارسال نظرات