۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۱۴۳
امام جمعه بناب:

حدس و گمان نمی‌تواند مبنای انعکاس خبر قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: انعکاس خبر بر اساس حد و گمان جایز نیست و گاه مصداق دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستن بناب امروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران این شهر با تأکید بر رسالت خطیر خبرنگاران در انعکاس اخبار صحیح، مورد وثوق و اطمینان به جامعه اظهار داشت: انعکاس خبر بر اساس حد و گمان جایز نیست و گاه مصداق دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی است.


وی با بیان این‌که توجه به اخلاق رسانه‌ای در کار خبری امری اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: اخبار با آبروی افراد سر و کار دارد، مبادا با انعکاس خبری کذب موجب هتک حرمت و حیثیت افراد آبرودار شوید، در حقیقت کار رسانه و خبرنگاران به قدری حساس است که با کوچکترین سهل‌انگاری و اشتباه ممکن است خسارتی جبران‌پذیر واقع شود.


امام جمعه بناب در عین حال با اشاره به این‌که خبرنگاران شغل پرمخاطره ای دارند، گفت: نباید به حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری به عنوان یک شغل و محل درآمد نگریسته شود، هر چند اصحاب رسانه نیز برای امرار و معاش نیازمند حمایت مسؤولان و دست‌اندرکاران امر هستند.


حجت الاسلام باقری بنابی خبرنگاران دلسوز و مردمی را منشأ خیر برای جامعه و حلال مشکلات دانست و تصریح کرد: خبرنگار به واسطه ماهیت فعالیت خود، باید در صحنه ها حضور داشته باشد که این امر موجب التزام آنها برای ایجاد تعهد در کار می شود، به عبارت دیگر رسالت خبرنگاری مقدس و قابل احترام و تقدیر است.


وی با اشاره به نفش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه گفت: خبرنگار حقیقی و متعهد در نشان دادن مرز حق و باطل نقشی بی بدیل بر عهده دارد، اگر خبرنگار رسالت خود را به مطاع دنیا بفروشد، دیگر بحث نظارت بر عملکرد مسؤولان بی معنا خواهد بود.


حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از این‌که برخی قلم‌ها در مسیر اهداف بیگانگان و دشمنان نظام در ستون‌های روزنامه ها اقدام به نشر اکاذیب و سیاه‌نمایی از اسلام و نظام اسلامی می کنند، اظهار داشت: شایسته نیست، روزنامه‌ای که مجوز خود را از نظام جمهوری اسلامی دریافت کرده، در راستای اهداف بیگانگان حرکت کند.


وی خاطرنشان کرد: بنده از صمیمانه بگویم که از عملکرد آن عده به اصلاح روزنامه‌نگار ناراحتم، چراکه هنوز دولت جدید و کابینه جدید تشکیل نشده، شروع به کوبیدن آن کرده اند، آنان بدانند که مردم در انتخابات 24 خرداد با حضور پای صندوق‌های رأی در عمل ثابت کردند که مقالات شما را قبول ندارند.


امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که مردم از مقالات ناامید کننده خسته شده اند، ادامه داد: رسانه های داخلی باید مروج امید و نشاط در جامعه باشند، در شرایطی که رسانه های معاند نظام به هر بهانعه‌ای قصد تضعیف دولت، ولایت و ملت را دارند، شایسته نیست که عده‌ای قلم بدست مزدور با جریان سازی منفی موجب اختلاف و تفرقه در جامعه باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات