۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۰۸۹
امام جمعه بیرجند:

سیاست قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی مردم فرهنگ سازی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند از قرآن به عنوان نقشه راه و زندگی یاد کرد و گفت: سیاست قرآنی باید در زندگی فردی و اجتماعی مردم همچون ماه مبارک رمضان فرهنگ سازی و تداوم یابد.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی امام جمعه بیرجند امروز در خطبه های نماز عید فطر با تاکید بر اینکه عید فطر نماد همبستگی و وحدت مسلمانان است، افزود: پرداخت زکات فطره به نوعی تمرین بخشندگی انسانها است.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام و تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند، تاکید کرد: عید فطر نماد عزت و شرف امت اسلامی بوده و باید مورد اهتمام مسلمانان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رضائی از قرآن به عنوان نقشه راه و زندگی یاد کرد و افزود: سیاست قرآنی باید در زندگی فردی و اجتماعی مردم همچون ماه مبارک رمضان فرهنگ سازی و تداوم یابد.

 

امام جمعه شهرستان بیرجند اضافه کرد: مسلمانان باید از این کتاب آسمانی به عنوان نقشه راهی برای هدایت استفاده کرده و هیچگاه از آن غفلت نکنند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت جوامع باید با معیارهای قرآنی باشد، عنوان کرد: قرآن به عنوان کلام الهی باید وارد مراکز دانشگاهی و علمی نیز شود.

 

وی با تاکید بر اینکه عید فطر نماد همبستگی و وحدت تمام مسلمانان است، ادامه داد: دشمنان درصدد خدشه دار کردن این وحدت و تفرقه افکنی در جوامع مسلمانان هستند ولی باید دقت کنند که تمامی توطئه های آنها همچون همیشه نقش بر آب می شود.

 

حجت الاسلام رضایی از روزه داران خواست در اسرع وقت نسبت به پرداخت زکات فطره خود اقدام کنند چرا که نوعی تمرین بخشندگی برای انسانهاست.

 

وی در پایان به توطئه های دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: امروز استکبار با تمام قوا برای خدشه دار کردن اسلام وارد عرصه شده که جهان اسلام نیز باید با تمام قوا در برابر استکبار ایستادگی کند./9316/پ202/پ

 

 

ارسال نظرات