۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۹۰۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

بیش از 60 درصد خوزستانی ها رسانه های بومی را به مطبوعات کشوری ترجیح می دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوزستان با 74 نشریه پس از تهران رتبه دوم تعداد نشریات را در کشور دارد.
حجت الاسلام سپهر، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه چهارشنبه 16 مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران این استان، با اشاره به پیشرفت های فیزیکی رسانه ها در استان گفت: در حال حاضر 2 چاپخانه در حوزه مطبوعات راه اندازی شده که حدود 40 درصد مطبوعات استان در این چاپخانه ها منتشر می شوند.

وی بیان داشت: اکنون 74 نشریه به از نظر کمی و کیفی در استان وجود دارد که می توان گفت خوزستان پس از استان تهران رتبه دوم را در تعداد رسانه دارد.

حجت الاسلام سپهر به نظر سنجی انجام شده از سوی نهاد کتاب خانه های استان اشاره کرد و افزود: در نظر سنجی نهاد کتاب خانه های استان مشخص شد که 67 درصد از مردم خوزستان نشریات بومی را به مطبوعات کشوری ترجیح می دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: خوزستان نخستین استانی است که پرونده ای در هیأت منصفه و مجموعه غذایی رسانه ها ندارد.

وی تصریح کرد: رسانه های خوزستان در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گام های بلند و قابل تقدیری را برداشته اند و لیاقت این جشن را دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کمک به دولت اشاره کرد و گفت: به همکاران رسانه ای خود این سخن رهبر معظم انقلاب را توصیه می کنم که با همدلی و همکاری سبب موفقیت دولت در خدمت رسانی باشند.

وی با اشاره به خدمات و تحولات دولت نهم و دهم در کشور افزود: در دولت نهم و دهم ارتباط بی واسطه رییس جمهور با مردم و اختصاص سفر های استانی، جان تازه ای به مناسبات اجرایی و فرهنگی کشور داده شد.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: در سومین سفر هیأت دولت به خوزستان بیش از 23 مجتمع فرهنگی و فرهنگ سرا در استان تأسیس، تشکیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های بزرگ، رویداد های فرهنگی بسیار و کنگره های گوناگون از مهم‎ترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در دولت نهم و دهم است.

وی به ساخت 3 فیلم 108 دقیقه ای با موضوع دفاع مقدس و سرداران خوزستانی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران فیلم شهید علی هاشمی به نام سردار هور، شهید بهنام محمدی و شهید رهبر هرکدام به مدت 108 دقیقه تولید و در آینده ای نزدیک شاهد پخش آنها در کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام سپهر پیشرفت های خوزستان را مرهون تلاش های استاندار و معاونان وی دانست و اظهارداشت: سید جعفر حجازی در مدت خدمت خود در استانداری خوزستان لوازم بخش عمده ای از پیشرفت های استان را فراهم کرد./9462/پ202/غ

ارسال نظرات