۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۷۹۷۹۰

مراسم معنوی وداع با رمضان در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه معنوی « وداع با ماه مبارک رمضان » امشب با حضور عموم مردم مؤمن و متدین تبریز در مسجد طوبی برگزار خواهد شد.
رمضان

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری ویژه برنامه معنوی « وداع با ماه مبارک رمضان » در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این محفل نورانی امروز چهارشنبه 16 مرداد همزمان با 29 ماه مبارک رمضان از ساعت 22 در مسجد طوبی واقع در خیابان آزادی برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که در این مراسم مردم تبریز با قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان بر تداوم نشاط معنوی ماه ضیافت الهی تأکید خواهند کرد، گفت: این مراسم به روال سنت هر سال که در روزهای منتهی به ماه شوال برگزار می‌شود، قرار است امسال نیز با حضور عموم مردم تبریز برگزار شود.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که محفل وداع با ماه رمضان به به همت نهاد دینی و فرهنگی تبریز اجرایی می شود، گفت: در این آیین حجت الاسلام هاشمی، سخنرانی خواهد داشت و دعای وداع با ماه خدا نیز از سوی حاج مهدی خادم آذریان، مداح اهل بیت عصمت و طهارت قرائت خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از نام‌نویسی بیش از 17 هزار نفر در استان برای شرکت در طرح حافظان قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته این تعداد 16 هزار 500 نفر در ماه رمضان بود، در این طرح ثبت نام کنندگان جزء، جزء قرآن را به مرور حفظ می کنند.


وی با بیان این‌که 570 مربی قرآن نیز تاکنون در طرح حافظان قرآن در استان تربیت شده اند، افزود: این طرح در راستای تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اجرا می شود و سهمیه آذربایجان شرقی برای تربیت حافظان قرآن در برنامه پنج ساله 48 هزار نفر حافظ است.


بنابر این گزارش، نمایشگاه آثار منتخب خوشنویسی دومین همایش کتابت قرآنی که سوم مرداد ماه در محل یادمان مفاخر آذربایجان و با حضور بیش از 100نفر از خوشنویسان تبریزی برگزار شد، برپا شده است، در این همایش، خوشنویسانی از  تبریز به آفرینش آثار خوشنویسی با مضامین اسلامی و بهره گیری از گنجینه ادبی و فرهنگی کشور اقدام کردند.


نخستین همایش کتابت قرآن مجید رمضان سال گذشته در محل دانشگاه تبریز، از سری برنامه های طرح بزرگ ضیافت اندیشه دانشجویی با حضور بیش از 80 نفر از خوشنویسان تبریزی به همت دفتر نهاد رهبری این دانشگاه برگزار شده بود. این همایش نیز رویکردی مشابـه داشت و در آن اثار ارزنده ای به لحاظ هنری ازسوی خوشنویسان خلق شدند.


گفتنی است، نمایشگاه منتخب همایش کتابت قرآن کریم،  از 14 تا 17 مرداد ماه و از ساعت 9 تا 14 در محل یادمان مفاخر آذربایجان واقع در پارک طوبی برپا شده و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است./935/ت303/ب

ارسال نظرات