۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۹۷۱۱
آیت الله شفیعی تأکید کرد؛

پرداخت فطریه؛ شرط قبولی روزه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که زکات فطریه شرط قبولی روزه است، تصریح کرد: زکات فطریه سبب تضمین سلامتی و بقای عمر پرداخت کننده تا سال آینده می شود.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در بیست و هشتمین روز ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به عید سعید فطر و پرداخت زکات فطره، اظهار داشت: اگر هلال در روز چهارشنبه مشاهده شد، پنجشنبه عید است اما اگر مشاهده نشد روز جمعه عید می باشد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ملاک ما برای اعلام عید رؤیت هلال ماه شوال است، ابراز داشت: بسیاری از کشورها روز پنج‌شنبه را عید فطر اعلام کردند اما جمهوری اسلامی ایران براساس رؤیت هلال اعلام می کند که چه روزی عید است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زکات فطره، بر اهمیت فطریه در دین مبین اسلام تأکید کرد و گفت: فطریه در استان خوزستان بر اساس تحقیقاتی که انجام شده مستقر بر3 هزار تومان است و گندم در بازار کیلویی بین 900 تا یک هزار تومان معامله می شود که براساس احتیاط بهتر است 3 هزار تومان پرداخت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این فطریه از جنس پرداخته می شود و قیمت ندارد، بیان داشت: این که گفته می شود فطریه چقدر است، غط و نادرست می باشد؛ چراکه فطریه براساس جنس همچون گندم، برنج و خرما است و در برخی شهرها فطریه را براساس برنج و خرما محاسبه می کنند.

آیت الله شفیعی با بیان این که زکات فطریه شرط قبولی روزه است، تصریح کرد: زکات فطریه سبب تضمین سلامتی و بقای عمر پرداخت کننده تا سال آینده می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که زکات فطره باید به افراد فقیر و کسانی که خرج سال ندارند، پرداخت شود، خاطرنشان کرد: پرداخت کردن زکات فطره به قوم و خویش فقیر مستحب است اما پرداخت آن به قوم و خویش شهر و منطقه واجب است و از پرداخت به قوم و خویش برتری دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در پرداخت زکات فطره به افراد فقیر باید دقت و بررسی های لازم لحاظ شود، اظهار داشت: افراد فقیر باید فطریه ای را که دریافت می کنند برای خرج و مخارج خود مصرف کنند و نباید زکات فطره را در مسیر معصیت و باطل خرج کنند.

آیت الله شفیعی با اشاره به شرایط پرداخت زکات فطره، ابراز داشت: اگر پرداخت کننده زکات فطره از سادت است می تواند فطریه را به سادت یا غیر سادات بدهد اما اگر پرداخت کننده فطریه غیر سادات است نمی تواند فطریه را به سادات بدهد و باید به غیر سادات بدهد./9461/پ203/س

ارسال نظرات