۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۹۷۰۸
نماینده مجلس

کابینه پیشنهادی قابل دفاع است/ مجلس نگاه سیاسی و جناحی به کابینه نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی با بیان این‌که مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی نگرش جناحی و سیاسی نخواهد داشت، گفت: کابینه پیشنهادی رییس جمهور ارزشمند و قابل دفاع است.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به بررسی سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در کمسیون های تخصصی مجلس، اظهار داشت: آنچه مسلم است برای تحقق دولت اعتدال، نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی نگرش جناحی، شخصی و سیاسی نخواهند داشت.


وی با بیان این‌که بهترین کابینه دولت در مقایسه با ادوار گذشته از سوی حجت الاسلام روحانی به مجلس معرفی شده است، خاطرنشان کرد: تمامی گزینه‌های پیشنهادی همه دارای سوابق، تعهد و تجربه لازم در حیطه کاری خود هستند، البته در برخی موارد نیاز به بررسی های بیشتر است.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به گزینه‌های حوزوی کابینه دولت یازدهم گفت: هم حجت الاسلام پورمحمدی و هم حجت الاسلام علوی دارای سوابق، عملکرد و کارنامه درخشان در دوران مسؤولیت های گذشته خود هستند و به احتمال زیاد رأی اعتماد از مجلس می گیرند.


حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که کابینه پیشنهادی رییس جمهور ارزشمند و قابل دفاع است، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای پس از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رییس جمهور به مجلس، منافع شخصی و جناحی خود را در خطر دیده‌اند، از این رو به تخریب تعدادی از وزرای پیشنهادی روی آورده اند.


نماینده مردم بناب در مجلس افزود: بحث‌های سیاسی و جناحی ربطی به مسائل تخصصی و کاری ندارد، بنا به فرمایش رهبری با تعهد و تخصص افراد به صورت توأم مورد توجه قرار گیرد، در عین حال اگر گزینه‌ای در حد وزارت‌خانه نباشد و نمایندگان احساس کنند که با مسؤولیت وی منافع کشور به خطر می افتد، نمی تواند اعتماد وکلای ملت را جلب کند./935/ت302/ج

ارسال نظرات