۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۷۹۵۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

فهم صحیح و عمیق مفاهیم قرآنی در گرو تدبر در قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که فهم صحیح و عمیق از مفاهیم قرآنی در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهی با انس و الفت با کلام خدا به اوج می رسد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بعد ازظهر امروز در جمع فعالان قرآنی استان به اهمیت تدبر در مفاهیم الهی اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص اهمیت تدبر در قرآن کریم فرمودند؛ بعد از نعمت ایمان به خود، نعمتی بالاتر از علم به کتاب خدا و شناخت تأویل آن نداده است.

 

وی با بیان این که فهم صحیح و عمیق از مفاهیم قرآنی در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهی با انس و الفت با کلام خدا به اوج می رسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به جایگاه والای تفکر و تدبر در دین اسلام، بیان کرد: شکل‌گیری شخصیت و هویت دینی افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادی دینی است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که قرآن کریم نیز انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده است، گفت: تدبر در کلام الهی انسان را در مسیر حقیقت و سعادت قرار می دهد.

 

وی با بیان این که تدبر زمینه عمل به قرآن کریم را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: تنها نگاه سطحی به کلام الهی نمی تواند بستر عمل به قرآن را در انسان فراهم کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که با تدبر در قرآن می توانیم بیشتر به مقصود و مفاهیم الهی پی ببریم، ادامه داد: یکی از مهم ترین راه هایی که می توان به ارتباط میان آیه های قرآن پی برد تدبر در قرآن است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که در بسیاری از مراکز قرآنی تنها شاهد پرداختن به حفظ و قرائت به قرآن هستیم، خاطرنشان کرد: موضوع تدبر در قرآن در حاشیه قرار گرفته که باید بیشتر به آن توجه شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که هدف اصلی از نزول کلام الهی نیز تدبر و عمل به آیات قرآنی است، تصریح کرد: تدبر در قرآن می تواند بستری برای سعادت و کمال حقیقی انسان باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ارتباط با قرآن و نماز به خصوص از سنین نوجوانی می تواند انسان را در برابر هجمه های فرهنگی و هواهای نفسانی واکسینه کند، تصریح کرد: معارف الهی باید به شیوه ای اثرگذار در جامعه نهادینه شود تا شاهد رشد و بالندگی جامعه دینی باشیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام، حیات مسلمانان را حیات فرهنگی و آمیخته با آموزه های اخلاقی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: اسلام ناب و حقیقی تنها راه نجات بشریت در دنیای پرآشوب امروز است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود اصحاب قرآنی را مبلغان و رسولان آموزه های کتاب آسمانی و معلمان اخلاق و آداب انسانی دانست و اظهار داشت: از قاریان و حافظان قرآن انتظار می رود تا با تلاشی گسترده در مسیر نشر هر چه بیشتر آموزه های انسان ساز قرآن کریم کوشا باشند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، قرآن را منشأ حیات امت اسلامی دانست و با بیان این که برای این که حیات معنوی به جامعه باز گردد باید به قرآن و معارف ارزشمند آن تمسک جوییم، خاطرنشان کرد: درک مفاهیم قرآن کریم و عمل به آن اهمیت بسیاری دارد، چرا که تأثیر اصلی قرآن که همان هدایت گری قرآن است در گرو درک مفاهیم موجود در قرآن خواهد بود.

 

وی با بیان این که مهجوریت قرآن به معنای راه نیافتن تعالیم انسان‌ساز قرآن کریم در زندگی مسلمانان است، ادامه داد: نخواندن قرآن، ترجیح غیر قرآن بر قرآن، تدبر و اندیشه نکردن در قرآن و از همه مهم تر عمل نکردن به قرآن از مصادیق مهجوریت قرآن است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی، اعتقاد و باور جامعه به الگو بودن قرآن در همه ابعاد، تصحیح فرهنگ استفاده از قرآن در بین افراد، توجه به معانی و مفاهیم قرآن، عمل کردن دست اندرکاران قرآن به دستورات قرآن ،دعوت افراد جامعه به تدبر و اندیشه در قرآن، توجه خاص مراکز علمی فرهنگی به مباحث قرآنی از جمله راه های رفع مهجوریت از قرآن کریم دانست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که عمل به کلام الهی می تواند جامعه را در برابر هر گونه انحرافی مصون نگه دارد، خاطرنشان کرد: مفاهیم ناب دینی مهم ترین عامل در برابر هجمه های دشمنان اسلام است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دشمن به دنبال تضعیف و خدشه دار کردن مبانی دینی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی هدفمند مفاهیم دینی را به صورت اثرگذار در جامعه نهادینه کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات