۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۴۶۸
امام جمعه میانه:

دشمنان به دنبال ارائه تصویر غلط از اعتقادات دینی اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی گفت: شرکت‌ها و کمپانی‌های تجاری و اقتصادی غرب سود فروش کالای خود را با درج تصاویر زنان جستجو می کنند.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه امروز در جمع سرگروه ها و مربیان شجره طیبه صالحین سپاه این شهرستان که با عنوان « حجاب و مصونیت » برگزار شد، با تأکید بر این‌که تبلیغات سوء گسترده غرب علیه فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ریزی شده و هدف‌دار است، اظهار داشت: رعایت حجاب موجب حفظ شخصیت، هویت و حیثیت انسانی افراد می‌شود.


وی ترویج بدحجابی و فرهنگ فساد را توطئه دشمنان به برای فروپاشی بنیان خانواده های ایرانی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی، اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، البته موضوع عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست.

 

حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که غرب نگرشی تجاری و مادی‌گرایانه نسبت به زن دارد، تصریح کرد: شرکت‌ها و کمپانی‌های تجاری و اقتصادی غرب سود فروش کالای خود را با درج تصاویر زنان جستجو می کنند، البته هدف از این‌ مسأله در اصل ترویج فساد و فحشا در جوامع غربی و در صورت صادرات کالاها، صدور فساد به کشورهای مختلف از جمله ممالک اسلامی است.


وی عدم ارایه تصویر صحیح از حجاب در جامعه را از دیگر تهدیدهای پیش‌روی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: نگرش افراطی و تفریطی به مسأله حجاب، عدم توجه به کارهای فرهنگی و ابتکاری، افزایش بی‌رویه اقدامات سلبی و فراموشی مسأله حجاب و عفاف به عنوان فریضه شرعی موجب نفوذ تفکرات غربی در این زمینه می شود.


امام جمعه میانه با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال ارایه تصویر مخدوش و غلط از اعتقادات دینی اسلام و حجاب هستند، افزود: تبلیغات سوء علیه حجاب موجب شده که این فریضه گاه به عنوان نشانه عقب‌ماندگی معرفی شود، چنین تبلیغاتی به یقین ارزش های اخلاقی و اجتماعی را تهدید می‌کند.


وی همچنین بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همگانی در جامعه تأکید کرد و گفت: عمل به این فرائض واجب دینی به‌منظور ریشه‌کن شدن بدحجابی ضرورتی انکارناپذیر است، بدین معنا که تک تک افراد جامعه خود را موظف به تأمین امنیت روانی و اخلاقی جامعه بداند و تذکر لسانی را فراموش نکند.


حجت الاسلام حامدی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تشکیل بسیج جامعه زنان، ترویج حجاب اسلامی و تلاش در جهت تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و نتایج حفظ حجاب در میان زنان به‌ویژه بُعد مصونیت بخشی آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه منافاتی با حفظ حجاب و عفاف ندارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات