۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۹۲۲۹
یکی از علمای لبنان:

تشکیل دولت آینده در لبنان بسیار سخت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت با انتقاد از عملکرد مسؤولان و سیاستمداران، تشکیل حکومت آینده را در پرتو شرایط موجود در این کشور غیر ممکن دانست.
شيخ احمد قبلان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد تشکیل حکومت لبنان را در پرتو اتفاقات کنونی بسیار سخت عنوان کرد و گفت: شکاف‌های سیاسی، طایفه‌ای و مذهبی موجود در لبنان تشکیل حکومت آینده را غیر ممکن کرده است.
 
وی افزود: ملت لبنان به اندازه کافی با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و سیاستمدارن نباید بیش از این مردم را آزار دهند.
 
این عالم لبنانی اظهار داشت که برخی سیاستمداران به خواسته‌های علما و عقلا به منظور حل بحران با رایزنی و گفت‌وگو بی توجه هستند و مصالح خود را به مصالح ملی اولویت داده اند.
 
حجت الاسلام قبلان گفت: لبنان به شدت با خطر مواجه است و این مسؤولیت به دوش سیاستمداران لبنانی است که وضعیت معیشتی و امنیتی کشور را سر و سامان دهند.
 
وی با اشاره به نیازهای مردم از مسؤولان خاطر نشان ساخت: لبنان نیازمند نهادهای دولتی و نظامی قدرتمندی است تا به واسطه آن بتوان کشور را از تهدیدهای مختلف مصون داشت.
 
امام جمعه بیروت وظیفه سیاستمداران را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و ادامه داد: وقت آن رسیده که از مردم عذرخواهی کرده و همه تلاش خود را در راستای بهبود وضعیت کنونی کشور به کار گیرید.
 
وی تاکید کرد: ملت لبنان می‌تواند بار دیگر از همه فتنه‌هایی که یکپارچگی و وحدت کشور را مورد هدف قرار داده عبور کند./983/ب903/د
ارسال نظرات