۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۷۸۹۲۴
حجت‎الاسلام رفیعی:

تفکر دفاع از قدس نگذاشته چراغ مبارزه با دشمنان خاموش شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‎الاسلام رفیعی با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی قدس این روز را روز مبارزه با دشمنان اسلام دانست و گفت: تفکر قدس بیش از سی سال است که نگذاشته موضوع مبارزه با دشمن خاموش شود.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در سحرگاه بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با تأکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس تنها روز مبارزه با اسرائیل نیست بلکه روز مبارزه با تمام کسانی است که به جان اسلام افتاده و میخواهند آن را از ریشه نابود کنند، اسرائیل به وسیله حکام جور در کشورهایی مانند بحرین با انجام جنایتهای گوناگون اهداف خود را دنبال میکند.

وی ادامه داد: افراد نباید گرمای هوا را بهانه کرده و در راهپیمایی روز قدس شرکت نکنند، در روایت آمده «قدم برداشتن برای ناراحت کردن کفار عبادت است»، تفکر قدس بیش از سی سال است که نگذاشته موضوع مبارزه با دشمن خاموش شود، در سیره ائمه(ع) نیز مبارزه با دشمنان بسیار مطرح بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از افزایش آمار طلاق در کشور ابراز تأسف کرد و خاطرنشان کرد: چرا باید به این میزان اختلاف و طلاق در کشور وجود داشته باشد؟! متأسفانه در برخی از شهرها از هر سه ازدواج یک مورد منجر به طلاق میشود.

وی تأکید کرد: بنده از برخی قضات، مشاوران غیر دینی و اطرافیان گلایه دارم، چرا برخی از قضات سریع حکم به طلاق میدهند، قرآن میفرماید تا جایی که امکان دارد میان دو نفر را اصلاح کنید و اسلام نیز نسبت به طلاق سختگیری کرده تا این کار در جامعه کمتر به وقوع بپیوندد.

گلایه از برخی قضات و مشاوران غیر دینی

حجتالاسلام رفیعی بیان داشت: مشاوران غیر مذهبی نیز به محض اینکه میبینند میان دو نفر اختلاف وجود دارد طلاق را بهترین راه حل معرفی میکنند این اصولی غربی است که متأسفانه بیشتر فیلم‎‎های ما نیز براساس همین اصول غربی تولید میشوند، همچنین برخی از اطرافیان نیز با دخالت بیجا در طلاق گرفتن زوج‎‎ها نقش مؤثری دارند، پیامبر(ص) به زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) مراقبت و نظارت داشت، دخالت با نظارت و مراقبت فرق میکند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه امروز دزد باوهار و اندیشه‎‎ها زیاد شده است، اظهار داشت: دنیا دنیای شبهه و باورهای اشتباه است، به گونهای که ذهن عدهای را خراب میکنند تا جایی که فرد حاضر میشود به خود بمب بسته و با عملیات انتحاری و تروریستی زن و کودک مردم را در نماز و عبادت بکشد، درست است که دست استعمار و دشمن در این قضایا وجود دارد ولی باید توجه کرد که بر روی عقاید این افراد بسیار کار شده است.

وی افزود: در جهان امروز خشونتگری، تکفیر، شیطان پرستی و عرفان‎‎های نوظهور که ریشه در جاهلیت دارند بسیار رایج شده و جوانان را گرفتار کرده است، نباید دست خود را از دست علما جدا کرد، در روایت آمده «اگر مردم از علما جدا شوند برکت از زندگی آن‎‎ها رفته، سطان ستمگر بر آن‎‎ها حاکم میشود و مردم بیایمان میشوند».

محوریت مشکلات دنیا به سبب فقدان حجت خدا است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مراجع تقلید متخصصان دین هستند خواستار پیروی از سخنان علما شد و گفت: کشورهای اسلامی به سبب فقدان ولایت فقیه و رهبری گرفتار مشکلات شدند.

وی ادامه داد: محوریت امروز مشکلات دنیا دوری از ولایت و فقدان حجت خدا، امام معصوم است، تکریم امام(ع) تکریم توحید و خداشناسی است، چرا که امام(ع) خلیفه خداوند متعال بر روی زمین است.

خطیب توانای کشور با اشاره به روایات ائمه هدات، ارزش شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را نسبت به شبهای نوزدهم و بیست و یکم بیشتر دانست و گفت: در روایت متعددی نسبت به احیا این شب سفارش شده است، حتی نقل شده که حضرت زهرا(س) شب بیست و سوم بسیار مقید بودند که فرزندان بیدار باشند.

وی افزود: در شب بیست و سوم نسبت به قرائت هزار بار سوره قدر، دعای اما زمان(عج)، مکارم اخلاق امام سجاد تأکید فراوانی شده است و هدف از انجام تمام اعمال عبادی تقرب جستن به خداوند متعال است، خدا به دنبال بهانه است تا بندهاش به او نزدیک شود و به هر میزان از خدا دور شویم آسیب پذیرتر و احتمال سقوط ما بیشتر میشود.

به خدا نباید سوءظن داشت و بدگمان بود

حجتالاسلام رفیعی دعا اهلبیت(ع) را شاهراه تقرب به خداوند متعال خواند و اظهار داشت: پنج نوع تقرب وجود دارد، تقرب زمانی، مکانی، نسبی، مولی و معنوی که تقرب مکانی، زمانی، نسبی درباره خدا امکان ندارد، چرا که خدا زمان، مکان و فرزند ندارد، تقرب مولی نیز به معنا این است که خدا بر همه چیز احاطه داشته و نزدیک است.

وی ادامه داد: مهمترین نوع تقرب قرب معنوی است، یعنی فرد ارتباط خود را با خدا بیشتر کرده و به او نزدیکتر شود، این نوع پیوند و قرب سبب آرامش فرد و گرفتار نشدن او در افسردگی میشود و انسان را به کرنش در برابر حق تعالی وادار میکند.

عضو  هیأت علمی جامعه المصطفی تقویت بینش، اعتقاد و مسائل اجتماعی را سبب تقرب بنده به خدا برشمرد و بیان داشت: باورها را باید در خود اصلاح کنیم، برخی‎‎ها به خدا سوء ظن دارند و میگویند چرا خدا فلان کار را کرد و یا نکرد، این چرا گفتنها سبب بدگمانی فرد به خدا میشود.

وی گفت: کسی که باور و اعتقادش درست نباشد دعایش مستجاب نمیشود، همه ارکان باور را باید داشته باشیم، ضعف اعتقاد به ولایت سبب میشود که فرد به خدا تقرب نداشته باشد، خوارج در گذشته به سبب باور اشتباه خود امیرمؤمنان(ع) را کافر میدانستند امروز نیز این افراد که همانند خوارج هستند به سبب اعتقادات اشتباه خود به مقبره عمار یاسر و حجر بن عدی حمله میکنند.

نزاعهای سیاسی آسیب روحی و اقتصادی بر جامعه دارد

حجتالاسلام رفیعی نماز، دعا، قرائت قرآن، تواضع، خوش اخلاقی، راستگویی و دوری از نزاع و درگیری را از عوامل تقرب بنده به خدا برشمرد و اظهار داشت: هدف از نماز خواندن قرب به خدا، تطهیر و پالایش وجود افراد است، خدا انسان راستگو، خوش اخلاق و متواضع را دوست دارد، در روایت داریم «هر چه تواضع فرد بیشتر باشد فرد به خدا نزدیکتر است».

وی تصریح کرد: متکبر، بد خلق، خیانتکار و بد پیمان از خدا دور است، متأسفانه در چند سال گذشته به سبب نزاع در مسائل سیاسی ضربه‎‎های روحی و اقتصادی کمی به جامعه وارد نشده است، نزاع سبب دوری فرد از اخلاق میشود، وقتی فرد از اخلاق دور شد از خدا نیز دور میشود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در پایان با اشاره به آیات سوره مجادله با تأکید بر این که فرد باید نسبت به دشمنان خدا دشمنی و نسبت به دوستان او دوستی ورزد، گفت: هر قدر از خدا دور شویم به شیطان نزدیکتر شده و هر قدر به خدا نزدیکتر باشیم از شیطان دورتر میشویم، نباید دست در دست دشمن خدا و پیامبر(ص) بگذاریم./993/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات