۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۶۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

امام علی اسوه زهد و بی اعتنایی به دنیا بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که امام علی(ع) اسوه زهد، علم و بی اعتنایی به دنیا بود، بیان داشت: بعد از پیامبر گرامی اسلام آمدند فتنه ای درست کرده و امر آسمانی امامت را زمینی کردند.
شهادت امام علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم شهادت امام علی(ع) که در مسجد سادات نیاکی برگزار شد با بیان این که امام علی(ع) بر بخش اعظم عالم حکومت می کرد و شعاع حکومت اسلامی بسیار گسترده بود، گفت: این امام همام وقتی وارد خزانه بیت المال می شد و طلا و نقره را می دید می گفت بروید دیگری را فریب دهید و من دنیا را سه طلاقه کردم.

 

وی با تاکید بر این که امام علی(ع) اسوه زهد، علم و بی اعتنایی به دنیا بود، بیان داشت: بعد از پیامبر گرامی اسلام آمدند فتنه ای درست کرده و امر آسمانی امامت را زمینی کردند.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که امام علی(ع) شجاع ترین آدم روی زمین بوده و تمام عمر خود را در میدان های جنگ به سر برد، خاطرنشان کرد: این امام همام با نهایت بزرگواری بیست و پنج سال سکوت کرد و اگر امام علی(ع) دست به شمشیر می برد کسی نمی توانست در برابر ایشان بایستد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که امام علی(ع) برای دین و ماندگاری آن سکوت کرد، گفت: اگر ترس از شکاف بین امت اسلامی نبود امام علی(ع) به گونه دیگری عمل می کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که امام علی(ع) فداکاری های بسیاری برای دین اسلام داشت، ادامه داد: امام علی(ع) برای ماندگاری نام پیامبر گرامی اسلام تلاش زیادی را از خود نشان داد.

 

وی با بیان این که از عظمت های امام علی(ع) تحمل مصائب فراوان است، بیان داشت: در دل این امام بزرگ درد و غصه موج می زد امام کسی را نداشت تا آن را بیان کند.

 

امام جمعه سابق آمل با اشاره به این که امام علی(ع) دو پشتیبان خود پیامبر گرامی اسلام و حضرت فاطمه(س) را از دست داد، گفت: در شب ها امام علی(ع) آرام از کوفه بیرون می آمد و سر را در چاه کرده و با آن حرف می زد./950/پ203/ب

ارسال نظرات