۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۷۸۴۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

جوانی بهترین فرصت برای تعالی و تکامل معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جوانی بهترین فرصت برای تعالی و تکامل معنوی انسان است تا بتواند نسبت به حق تمکین داشته باشد، گفت: انسان باید به آن چه خداوند منان برای او مقرر کرده است راضی باشد.
جوانی بهترین فرصت برای تعالی و تکامل معنوی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در سلسله جلسات شرح حدیث معراج که در مسجد سادات نیاکی برگزار شد با بیان این که عده ای در روز قیامت از محاسبه ایمن و آزاد هستند، گفت: این افراد خودشان حساب و ترازو بوده و رسول گرامی اسلام خودش حقیقت قیامت است.

 

امام جمعه سابق آمل ادامه داد: صابران، سابقان، فقرا و افرادی که حب و بغض خدایی دارند از محاسبه در روز قیامت آزاد هستند.

 

وی با بیان این که رضایت الهی باید رضای ما بوده و هر چه خدا دوست دارد ما دوست داشته باشیم، بیان داشت: اگر آن چه را که خدا دوست ندارد ما دوست داشته باشیم نشانه جهل است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که ما باید تابع محض خالق نظام آفرینش باشیم که حضرت حق صلاح ما را می خواهد، خاطرنشان کرد: اگر کسی تصور کند مصالح خود را می داند این سنگ آغازین جاهل بودن فرد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شیطان به طور کل می خواهد انسان را در تصرف خود در آورد که باید مراقب خود باشیم تا فریب نقشه های شیطان را نخوریم.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که اگر ما نتوانیم معادلات امور دنیایی را حل کنیم نمی توانیم در امور آخرت موفق باشیم، ادامه داد: انسان مؤمن باید نسبت به آن چه در محیط اطراف او می گذرد مطلع باشد.

 

وی ادامه داد: کسانی که در خلوت گناه نمی کنند و به آن چه برای آنان مقدر شد تلاش می کنند اما آن را علت تامه نتیجه نمی دانند از اجر والایی برخوردارند و بدون حساب وارد بهشت می شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که همه باید از جهنم عبور کنند اما انسانی که جهنمی باشد در آن جا سقوط کرده و انسان بهشتی از آن جا عبور می کند، گفت: عده ای با اعمال خود جهنم را در همین دنیا خاموش می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که گاهی سر خود چنان کلاهی می گذاریم که حواس ما نیست، بیان داشت: انسان باید رابطه صاف و صادقانه ای با پروردگار متعال داشته باشد و اگر حضرت حق ما را بپذیرد کافی است.

 

وی با بیان این که جوانی بهترین فرصت برای تعالی و تکامل معنوی انسان است تا بتواند نسبت به حق تمکین داشته باشد، گفت: انسان باید به آن چه خداوند منان برای او مقرر کرده است راضی باشد./950/پ203/ب

ارسال نظرات