۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۷۸۳۷۹
یک مسلمان دانمارکی تشریح کرد؛

از اقامه عزا در خیابان‌های دانمارک تا ریاست شبکه رادیویی کوپن هاگ

خبرگزاری رسا ـ یک تازه مسلمان دانمارکی در جمع بازدیدکنندگان بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن از خاطرات خود درباره تاسیس حسینیه در دانمارک و تبلیغ وهابیت بین شیعیان توضیح داد و گفت:در زمان پایان مراسم مذهبی ما وهابیان اطلاعیه‌های بسیاری بین دانشجویان و بچه‌های شیعه لبنانی و افغانی پخش می‌‌کردند و دربین شیعه ها ترویج وهابیت می‌کردند.
بخش ره يافتگان نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم لینه متیه سن، تازه مسلمان دانمارکی شامگاه شنبه پنجم مردادماه در بخش ره یافتگان بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: از یک خانواده ارتدوکس بودم که در مدرسه کاتولیک‌ها درس می خواندم، در سال 1363 در کلیسا توسط یک کشیش با یک مرد ایرانی آشنا شدم بنام علی خادم و تصمیم به ازدواج گرفتم و با توجه به رضایت همسرم از لینه متیه سن به سمیرا خادم تغییر نام دادم.

این مسلمان دانمارکی در ادامه افزود: من اول معتقد به امام رضا(ع) شدم و به دست یک روحانی در مشهد در زمینه ترجمه کتب ایرانی به زبان دانمارکی در آستان قدس رضوی جذب شدم و به فعالیت در این زمینه پرداختم.

وی با بیان این‌که درکشور دانمارک به همراه شوهرم و جمعی از دوستداران اهل بیت(ع) تصمیم گرفتیم اقدام به راه اندازی حسینیه‌ای برای برگزاری مراسم‌های مذهبی کنیم گفت: با توجه به قوانین دولت دانمارک و شرایط سختی که برای راه اندازی چنین مکانی مذهبی وجود داشت مجبور شدیم تحت پوشش و عنوان فعالیت فرهنگی شروع به فعالیت کنیم زیرا اگر می خواستیم تحت عنوان مسجد و حسینیه مکانی را در کشور دانمارک راه اندازی کنیم خلاف قانون و غیرممکن بود.

خانم سمیرا خادم با تاکید بر این‌که جمع مذهبی ما ابتدا توسط چهار نفر از همفکران و معتقدان شیعه شروع شد و کم کم با توجه به دعوت‌هایی که از دانشجویان مسیحی در مراسم‌های مذهبی می کردیم توانستیم گروه زیادی را به دین اسلام دعوت کنیم تا این‌که بعد از چند سال با تبلیغات بسیار در محافل دانشجویی که در کشور دانمارک داشتیم این تعداد کم کم به 140 نفر افزایش یافت به‌طوری که در دهه اول محرم در داخل حسینیه مراسم داشتیم و حسینیه انقدر مملو از جمعیت شده بود که جا نبود و یکسری‌ها جلوی حسینیه در کف خیابان زیرانداز می انداختند و از محفل مذهبی بهره می‌بردند.

این مسلمان دانمارکی افزود: با دوستان عراقی و لبنانی و افغانی که از مراسم مذهبی استقبال می‌کردند به توافق رسیده بودیم در مراسم عاشورا ی امام حسین(ع) به خیابان‌های دانمارک بریزیم و راهپیمایی کنیم و به عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) بپردازیم که شکر خدا تا حدودی در این راه موفق بودیم و نتیجه امیدوار کننده برای ما داشت.

وی با اشاره به این‌که مذهب وهابیت در کشور دانمارک فعالیت جا افتاده داشت گفت: در زمان پایان مراسم مذهبی ما این گروه اطلاعیه‌های بسیاری  بین دانشجویان و بچه‌های شیعه لبنانی و افغانی پخش می‌‌کردند و در بین شیعه‌ها ترویج وهابیت می‌کردند.

وی در پایان افزود: همسرش علی خادم چندین سال به‌عنوان مجری در شبکه رادیویی کوپن هاگ فعالیت داشته و بعد از سه سال به‌علت ذوق و ابتکاری که در برنامه‌های رادیویی داشته و با توجه به نظرسنجی که مسؤولین عالی آن شرکت رادیویی از شنوندگان به‌عمل آوردند هیئت مدیره آن شرکت تصمیم گرفتند او را به‌عنوان رییس شبکه رادیویی انتخاب کنند./9663/پ202/ص
 

ارسال نظرات