۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۷۶۹۱
مدیر حوزه علمیه بناب:

تبیین جایگاه و هویت طلبگی در تربیت علمی و معنوی طلاب اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: بیان ارزش طلبگی، تاثیر چشمگیری در تربیت طلاب دارد و می‌تواند انگیزه آنان را برای تحصیل مضاعف کند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالمجيد بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جلسه اخلاق طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی نخستین گام ترویج مسائل اخلاقی را ریشه‌یابی مشکلات موجود در جهت یافتن راهکار برای رفع رذایل دانست و اظهار داشت: اخلاق زیربنای فعالیت حوزه های علمیه است.


وی با بیان این‌که نظارت و ارزیابی‌ در جهت بهبود و ارتقای سطح اخلاقی و تهذیبی طلاب بایستی به صورت مستمر انجام گیرد، خاطرنشان کرد: نباید صرفاً در حوزه‌ها به کمیت اهمیت داده و پذیرش را افزایش دهیم، بلکه باید در کنار این مسأله، به فکر کیفیت و مسائل اخلاقی نیز باشیم.


مدیر حوزه علمیه بناب راه اندازی مدرسه علمیه بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و فرهنگی بی فایده است، گفت: معتقدیم حوزه‌های علمیه با دیگر فضاهای آموزشی کشور تفاوت دارد؛ از این رو وقتی طلبه‌ای وارد حوزه می‌شود باید احساس کند که تکلیفی بر عهده دارد، نه این‌که تنها برای دریافت مدرک تحصیلی ورود پیدا کند.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که بیان ارزش طلبگی، تأثیر چشمگیری در تربیت طلاب دارد و می‌تواند انگیزه آنان را برای تحصیل مضاعف کند، افزود: باید افرادی مسؤولیت تربیت طلاب را به عهده بگیرند که خادم و خیرخواه آنها باشند و طلاب به دید پدری مهربان و باغبانی دلسوز نگاه کنند.


وی ارتباط مستقیم با طلاب، شنیدن پیشنهادات، نظرات انتقادی و درخواست های آنها را از جمله رموز موفقیت متولیان حوزوی دانست و تصریح کرد: در یک مدرسه مطلوب باید میان طلاب و مسؤولان تعامل و اعتماد متقابلی ایجاد کند و با عمل و رفتار خود مونس و خدمتگزار طلاب باشد.


مدیر حوزه علمیه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان روایتی از امام رضا(ع) خطاب به طلاب علوم دینی گفت: در ماه مبارک رمضان تلاش داشته باشید، اگر کاستی هایی داشتید جبران کنید. دعا بخوانید، مناجات و قرآن تلاوت کنید و از غفلت‌ها و لغزش‌ها استغفار کنید.    


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی افزود: اگر حقی به گردن دارید نسبت به ادای آن اقدام کنید و اگر از کسی کینه ای بر دل دارید، آن را از دل بیرون کنید، چرا که کینه بنده خدا، دل را آلوده و سیاه می کند. تمام تلاشتان باید این باشد که ماه میهمانی خدا را با دلی پاک درک کنید.

 

مدیر حوزه علمیه بناب در پایان طلاب را به استفاده از فرصت ها در عرصه های علم، عمل، تزکیه و تهذیب نفس توصیه کرد و گفت: خدا را شاکر باشید، به خاطر توفیقی که خداوند متعال شامل حالتان کرده تا در این ایام مبارک به بهترین رسالت ها که رسالت ائمه اطهار و پیامبران الهی بوده است، مشغول شوید./935/پ202/س

ارسال نظرات