۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۷۷۶۰۹
روزنامه گاردین:

سکوت دولت انگلیس در قبال حملات علیه مسلمانان تفرقه‎انگیز است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‎ای از سکوت دولت این کشور در قبال حملات گروه‎های افراطی به مسلمانان انتقاد کرده و آن را نگران‎کننده و تفرقه ‌بر‎انگیز خواند.
حمله به مساجد در انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیس گاردین در مقاله ای به انتقاد از سکوت دولت این کشور در قبال حملات گروه‎های افراطی به مسلمانان پرداخته و آن را نگران‎کننده و تفرقه ‌بر‎انگیز دانست.


در این مقاله با اشاره به انفجار بمب در نماز جمعه یکی از مساجد منطقه میدلند غربی که چهارمین حمله در دو ماه اخیر به مساجد انگلیس محسوب می شود و دست داشتن یکی از عوامل این انفجار در قتل یک مسلمان کهنسال در بیرمنگهام، آمده است: پاسخ پلیس به این حملات قابل تقدیر است، اما سکوت دولت و به طور کلی نظام انگلیس نگرانی عمیق کارشناسان را به همراه داشته و تفرقه برانگیزانه محسوب می شود.


نویسنده مقاله سپس به مقایسه واکنش های صورت گرفته نسبت به قتل یک انگلیسی غیرمسلمان و حملات صورت گرفته علیه مسلمانان پرداخت
ه و با انتقاد از استانداردهای دوگانه رسانه های انگلیسی می نویسد: زمانی که یک غیرمسلمان به قتل رسید تمامی سیاستمداران انگلیس از احزاب و جناح های مختلف به محکومیت این حادثه پرداختند؛ تمامی آن واکنش ها را با سکوت در مقابل حملات اخیر به مساجد مقایسه کنید.


در انتهای این مقاله خاطرنشان شده است: چنین سکوتی به معنای آن است که نه تنها زندگی مسلمانان کم ارزش تر از زندگی غیرمسلمانان است بلکه آنان از حقوقی که سایر مردم این کشور دارند نیز برخوردار نیستند؛ حمله به آنان حمله به شهروندان انگلیس محسوب نمی شود، بلکه آزار و اذیت یک گروه اقلیت است./990/ب902/د

ارسال نظرات